Margith
Rabatten är inte grävd ännu, men de här ska få flytta dit:
Frühlingsduft, Agnes, Peace och Morden Sunrise (måtte den trivas wub.gif )
Men jag behöver en till, vilken????
Den behöver alltså inte vara rent gul, men den ska vara härdig i zon 6 och helst inte alltför bred, max 1 meter vore perfekt, höjd omkring 1,5 meter. Finns den rosen? I så fall, vilken har jag missat? biggrin.gif
Christina i Taxinge~
Då tycker jag att du ska ha en Kanadaros ytterligare - "J.P. Connell", ljusgul. wub.gif smile.gif
Kajsa
Gul ros
Här ett annat förslag, Hazeldean zon 7
Gåsis
Hazeldean har jag köpt, för min trädgårdsmästare som hör till växtringen säger att JP Connell inte håller vad dom lovat. Men inte vet jag om det är sant, det vet nog bara dom som har den.

/Åsa
Betty
Du saknar ju en Westerland! Bild
Flera bilder o info
En Jayne Austin har du säkert plats för... den klarar zon 7. wub.gif Bild och info
Jan Spek skulle säkert funka den med, bilder och info
kerstin z5-6
hade JP fått vara ifred från gnagare hade den varit perfekt .. inte en millimeters nedfrysning -däremot är den inte så lätt att få tag i eftersom många vill ha den .. nödlögn säjer jag tongue.gif om det uttalandet
Gåsis
Aldrig får man vara glá biggrin.gif JP Connell är ruskigt fin, och är den bra är det väl den som fattas både i min och i Margiths rabatt.
Å ja som trodde jag klarat mig wacko.gif laugh.gif laugh.gif

/Åsa
Margith
Visst saknas JP Connell i min rabatt och eftersom du inte har den, så saknas den i din också tongue.gif
Men vi måste nog beställa den nu om vi ska våga hoppas på att få den till nästa vår sad.gif
Eftersom jag inte kan tänka mig ett tomt hål i rabatten hela sommaren, så lutar det åt Hazeldean eller Westerland, eller kanske båda, då slipper jag ju välja rolleyes.gif
Undrar om jag ska tacka er för hjälpen. Får jag tag på båda måste jag ju gräva större rabatt wacko.gif wacko.gif
Caprice
Kanske en Aicha...?

Caprice
MB1965
Per Gynt- fina knoppar, sedan gul, därefter blir den sakta rödare när den vissnar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon