Full version: Aj min rygg!
Magdis
Jag lär få känna av ryggen länge efter detta! Tänk då så hemskt det hade vart om jag inte tvingat mannen till att gräva bort all grästorven! Jag har bara luckrat och fingrävt kanterna och sen legat på knä och försökt pula dit den nyinköpta rullkanten av trä jämnt och fint. Längs hela altanen har vi nu alltså en ny rabatt.
Var en sväng till Bryggmans och köpte buskrosor, två st Therese Bugnet. Det blir en i varsin hörna av rabatten och så min gamla Jacques Cartier i mitten. Senare tillkommer stockrosorna, riddarsporrarna och lite annat smått och gott som jag frösått.

Kerstin, de verkade ha en del kanadensiska härdiga rosor men det såg ganska tomt ut på den pallen. Jag kollade inte vilka sorter som fanns för jag frööööös.
kerstin z5-6
Det är lugnt ! jag har just sett att Rydlinge fallit för mitt tjat .. o tagit hem flera sorter .. fast jag säger varje gång jag är där att han ska föra alla 32 sorterna laugh.gif DEt blir nog en fin rabatt ! du får fota sen smile.gif
Magdis
Okej, vad bra att du fått tag på rosorna. Jag är definitivt på väg ner i rosträsket, jag älskar rosor. Buskrosor och klätterrosor är favvisarna men snart kanske det blir någon rabattros också.

Jag ska fota härligheten när det är klart. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN KERSTIN, förresten!!!!!
Jejja
Vad kul med ny rabatt! Jag sitter just med papper och penna och skissar på två nya rabatter jag med. Självklart blir det lite rosor och annat smått och gott... Jag tror jag håller på att plurra i det där träsket jag också! Särskilt nu när jag har upptäckt att min Victor Borge, (som bara skulle vara härdig till zon 3) har börjat skjuta nya skott under kupningen. Jippie!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon