Full version: fiskar
dammkillen
vackra koi i vattnet? =)
TobbeGarden
Det beror på hur stor dammen är . !
MrNorth
det beror på vad DU definierar som djurplågeri. En balja på 30 liter är definitivt djurplågeri, men en damm på 1-2 m3 är helt okej, speciellt om du har stenar + växter och nånstans för fiskarna att gömma sig under sommarsolen (näckrosblad är kanon)

Sen finns det ju de som tycker alla sorters husdjur i bur är djurplågeri......

/henrik
Pinup
För egen del är det "fy och skam" att ha sköldpadddor i trånga akvarier, likaså att ha guldfiskar i för små akvarier eller ve och fasa i en skål.

Att ha fiskar och sköldpaddor i en stor damm (som fungerar) på sommaren, är ju paradiset för dem, och det närmaste alternativet till hur de lever i det vilda.....:-)
Diabolique
CITAT (dammkillen @ 16-05-2005, 19:26)
eller är det djurplågeri?

är det i synnerhet djurplågeri att ha sköldpadda i dammen? är det fy och skam?

Nej, det skulle jag absolut inte vilja påstå...
Var har du fått det ifrån? *nyfiken*

Jag känner till flera som har haft sina sköldpaddor ute på sommaren.
De verkar må utmärkt.
En kille som jag kände lät sin vara i sandlådan (eftersom alla barn var stora). Där hade den en massa baljor med vatten som den kravlade mellan. Men den gillade inte det helt rena vattnet, utan höll till i dem som var mer grumliga. Jag tror att han själv fick vattnet grumligt genom att dra ner sand i baljorna.

Vi såg honom nästan aldrig, men ibland hörde man ett plums när han hoppade i en ny balja. biggrin.gif
Pinup
CITAT (dammkillen @ 16-05-2005, 19:26)
vackra koi i vattnet? =)

Dammkillen!!

Nu får du ju skärpa dig!! ska du hålla på och ändra om inläggen till nåt helt annat ,och sen dessutom när det inte passar radera dina inlägg!!

Du kan du väl lika gärna låta bli att skriva, för det blir ganska krångligt för de som ska svara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon