Full version: namnetiketter
Lena
Jag vill ha namnetiketter utomhus på rosor o pioner,håller blyerts eller går det bort av väder o vind, vad skriver ni med annars?

Lena zon 4
kerstin z5-6
har prövat många pennor men hård blyerts håller bäst smile.gif
Lena
Tack för svaret , då ska jag testa blyerts, har nyss varit på Biltema o köpt plastetiketter, billiga

Lena
Björkhagen
Jag har använt permanent overhead-penna på mina plastetiketter tidigare men det går inget vidare. Nu funderar jag på en permanent penna för cd-skivor. Vet inte om det kanske kan vara något.
Ingrid på Västkusten
Blyerts och persienner håller bäst.....textmaskin med sådan upphöjd text är inte dumt heller...
onlyirishbiddy
CITAT (Björkhagen @ 17-05-2005, 07:55)
Nu funderar jag på en permanent penna för cd-skivor. Vet inte om det kanske kan vara något.

Hej!

Jag provade med penna för CD-skivor - och jag tror jag till och med tipsade om det under en annan tråd - vilket var alldeles för kaxigt, för nu har jag några krukor med perenn-bebisar som under våren (de har stått ute hela vintern) har blivit namnlösa! huh.gif

....namnen skrivna med CD-penna bleknar effektivt bort efter ett tag, i alla fall på mina hemgjorda plastetiketter. wacko.gif
kerstin z5-6
yes Blyerts :)är Bäst
Ullet
Blyerts är det enda som någonsin hållit för mig iaf.
Pia mitt i Skåne
Jag använder en permanent penna på plastetiketter, men jag trycker ner etiketten så pass långt ner att inte solen kommer till skriften. Hellre bocka sig ner och ta etiketten och titta på än att inte kunna läsa den blekta skriften stående. Det brukar hålla jättebra.
stina
Är det någon som testat om sådana där dymotextremsor i plast är hållbara utomhus? Vi har en sån maskin på jobbet och jag funderar på att testa det. Har en liten rossamling och vill inte tappa bort rosornas namn. En lista är inget alternativ för mej, för jag vill att både jag och mina gäster ska kunna gå omkring och läsa vad rosorna heter.

Om man skriver ut på dymoremsa, gör hål i ytterkanterna och trär en bit tråd av något slag i hålen och fäster dymoremsan runt en gren. Vad tror ni? Kanske inte så snyggt - men undrar om det är hållbart????

/Stina
Ingrid på Västkusten
dymo är superbra - det var det rätta ordet!
stina
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 19-05-2005, 10:56)
dymo är superbra - det var det rätta ordet!

Hurra!!! Här ska tryckas rosetiketter under skrivbordet smile.gif smile.gif smile.gif

Gör du som jag funderar på, alltså hål i ändarna och sno om en stam? Eller har du något bättre förslag?

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon