Full version: Kubex växthus
Hilda
är det någon som har någon erfarenhet av det?? bra dåligt?
funderar på att skafffa ett sådant.
titti49zon6
har ett växthus Erik 6 från Kubex-har haft det i 5 år och tycker det är bra biggrin.gif
det tål en hel del snö på vintern och taklutningen gör att det för det mesta rasar av vid första blidan rolleyes.gif
sidhöjden är bra ,kan plantera tomater och gurka längs långsidorna och det finns ändå bra luftrum mot taket
jag börjar odla i mitt växthus mitten-slutet av Mars månad, har en 2kvh fläkt och den håller värmen bra
jag bor i z 6
Hilda
Hej! Låter bra! Tyvärr har jag inte plats med ett sådant stort..... Får nöja mig med ett Emma3 = ca 4.7 kvm. Vi äger inte tomten som det ska stå på, hyr privat med en vänlig hyregvärd... Men det låter bra det där med snön och takhöjden ger ju rymd, inte lika mycket som ditt då tyvärr.
mkall
Ett litet tips bara...!

Om det går att "förhandla" lite om storleken så välj ett större! Jag har ett på ca 5 kvm, det tog max 2 veckor innan jag kom på att det var för litet.

Nästa blir på ca 15 kvm!

Mvh Mattias
Hilda
Ja, jag är rädd för det att det blir för litet.....
Hoppades att det skulle vara försäljarteknik....... inbillat mig att det var en "myt". Men mycket vill ha mer heter det ju och att begränsa sig är ju alltid svårt!! Men om 5 kvm var för litet för dig efter 2 veckor hur ska det gå med ett ännu mindre??? Får ta på stora charmen alltså....
titti49zon6
ta du till stora charmen......mitt är redan för litet biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Hilda
aj aj då.... och hur stort är ditt???
titti49zon6
12,5 kvm rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon