Full version: misstag
dammkillen
jag skulle aldrig blivit till, jag är ett misstag som föddes :-(
Wera
Varför säger du så? Alla är lika värdefulla!! KRAM!!! wub.gif
*solis*
DU är värdefull precis som alla andra KOM IHÅG DET wub.gif wub.gif wub.gif

Kramar i massor till dig och kom ihåg att älska dig själv wub.gif wub.gif wub.gif
Fialotta
Finns ju bara en av dig och det är du wub.gif
netaave
Men det misstaget har ju inte du gjort i alla fall så upp med hakan, spotta i nävarna och sträck på dig.
Du vet väl om att du är värdefull???? Att du är viktig här och nu.... nynnar på min favopsalm, tycker den säger så mycket.

Skriv av dig om du behöver här är du anonym och det är många som lyssnar.
netaave
Alltså det här är läskigt, under tiden jag skrev mitt inlägg så citerar både Solis och Maudan rader ur samma psalm........medvetet eller omedvetet?
jendah
CITAT (netaave @ 16-05-2005, 21:42)
Du vet väl om att du är värdefull???? Att du är viktig här och nu....

...att du är älskad för din egen skull. För ingen annan är som du...

Men är det verkligen en psalm?

Man borde i alla fall sjunga den för sig själv minst en gång om dagen för att minnas det smile.gif
*solis*

Älska och acceptera dig som du är här och nu wub.gif wub.gif wub.gif
Milex
Hej dammkillen, kom igen. Jag blir så ledsen när jag hör sånt. En bekant till mig säger så till sin yngsta son ofta, och alltid som en rolig historia. Och även om hon inte menar illa så ser jag att det tar hårt. Jag har föklarat vad jag tycker om det till henne, så nu säger hon det inte längre så att jag hör det i allafall.
Precis som det skrivs här ovan är du unik och jag är övertygad om att det är en mening med att just du finns wub.gif
netaave
CITAT (jendah @ 16-05-2005, 21:48)
CITAT (netaave @ 16-05-2005, 21:42)
Du vet väl om att du är värdefull???? Att du är viktig här och nu....

...att du är älskad för din egen skull. För ingen annan är som du...

Men är det verkligen en psalm?

Man borde i alla fall sjunga den för sig själv minst en gång om dagen för att minnas det smile.gif

Jajamensan den finns i den nya svenska psalmboken
jendah
Ok. Tror inte jag sett den nya... är ingen flitig kyrkobesökare precis...
Trodde det var en "bara" var en kristen visa smile.gif
Allis
Hej dammkillen!
Vad är det som har hänt? Här kan du lätta ditt hjärta, och kom ihåg att du har många vänner som lyssnar Kram Allis wub.gif
Fialotta
Jag har för mig att Ewa Attling sjöng den och jag tror att det är Nicklas Strömstedt som skrivit låten...men jag kan ha fel...fin är den i alla fall...när jag känner mig nere så tänker jag på den låten smile.gif
*Felix matte*
Så tråkigt att du känner så dammkillen... jag säger som de andra...

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
Och det kan du lita på

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej

Kram! wub.gif
netaave
Här är den
inte men jag ser att Agneta hann före.
Den är skriven av Ingemar Olsson
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 16-05-2005, 21:59)

I min röda nya som jag fick -94 finns den inte med.
Har det kommit ut en nyare upplaga?

letade på versregistret
netaave
CITAT (Felix matte @ 16-05-2005, 22:35)

letade på versregistret

Ja det kom en ny för ett par år sedan, det är på nr 600 någonting.
mamamaggan
Ingen människa ÄR ett misstag dammkillen. Han/hon är förhoppningsvis också beviset på att det inte är så.

wub.gif wub.gif wub.gif
*solis*
Det är jo fruktansvärt att människor kläcker ur sig saker som kan såra en person djupt sad.gif

Tänker de aldrig vilka följder deras elaka ord kan få speciellt för barn ohmy.gif

Sådana människor måste bara vara djupt skadade i psyket själva! Annars säger man väl inte så!

Det är mycket bra att skriva ner sina tankar och kanske slå på kuddar eller gå i skogen och skrika ut det som gör ont.Man kan också skriva ett brev till personen som sagt elakheterna men sedan behåller man brevet själv eller så bränner man upp det och tänker samtidigt hur det onda bränns upp.

Det finns många sätt att bearbeta smärtan inom en men jag vill tro att allra viktigast är det att acceptera sig själv som man är och framförallt älska sig själv och förlåta dem som sagt eller gjort onda saker.

När ens hjärta är avstängd ifrån kärleken så stänger man av sig ifrån sina egna kännslor; den erfarenheten har jag själv gjort.
*Felix matte*
CITAT (solis @ 16-05-2005, 22:47)
Det är mycket bra att skriva ner sina tankar och kanske slå på kuddar eller gå i skogen och skrika ut det som gör ont.Man kan också skriva ett brev till personen som sagt elakheterna men sedan behåller man brevet själv eller så bränner man upp det och tänker samtidigt hur det onda bränns upp.

Det finns många sätt att bearbeta smärtan inom en men jag vill tro att allra viktigast är det att acceptera sig själv som man är och framförallt älska sig själv och förlåta dem som sagt eller gjort onda saker.

Det hade kunnat vara jag som sa det wub.gif
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 16-05-2005, 22:38)

letade på versregistret

Ok... är ju 11 år sedan jag fick min nya av syrran. biggrin.gif
netaave
CITAT (Felix matte @ 16-05-2005, 22:54)
CITAT (netaave @ 16-05-2005, 22:38)

letade på versregistret

Ok... är ju 11 år sedan jag fick min nya av syrran. biggrin.gif

Psalm 791 är det enligt min arbetskamrat som är kyrkokörsångare
Kakaduan
Det finns inga misstag!

Ett misstag är ju sådant som inte skulle hänt, men eftersom det hände var det ju DET som var meningen. Krånglade jag till det nu?
Det var meningen att du skulle bli till den där gången! Tänk på "Tillbaka till framtiden"-filmerna - om man kunde gå tillbaka och ändra det förflutna, skulle framtiden kunna gå åt skogen. Det som hände DÅ var meningen och har lett fram till det vi lever i nu.

Det var meningen att du skulle finnas! Du har en plats i universum! En liten plats som är bara din - som bara du kan fylla. Fyll den med något bra! Utnyttja att du fick chansen att vara med! Strunta i dumma och elaka människor!

Kakaduan
mekare
Vet inte om det muntrar upp men jag tror att många barn var ett "misstag" . Med andra ord inte planerade. Föräldrarna brukar älska sina barn ändå. Se det som att dina föräldrar fick den bästa överaskningen någonsin - dig.
Reserv
Om man kollar hans profilinformation så har han ingen (ha ha, det har inte jag heller, men ändå) och fortsätter man då att kolla så har han raderat nästan alla av dom senaste inläggen han skrivit. Jag tror faktiskt att grabben mår taskigare än vi tror, det kanske inte bara är en stundens komentar han skrev här igår. sad.gif Det kanske ligger nåt djupare bakom inlägget här, han kanske behöver lite hjälp och stöd. Det som framkom av profilinformationen var att han vart med här i nästan 2 år! Är det ingen här som lärt känna honom irl under dom två åren? Om det är det så kontakta honom och se efter hur han mår. unsure.gif
MrNorth
Varför raderar man sina inlägg? Och vart har dammkillen tagit vägen?

/Henrik
Reserv
CITAT (MrNorth @ 18-05-2005, 15:13)
Varför raderar man sina inlägg? Och vart har dammkillen tagit vägen?

/Henrik

Han var in och tittade eller raderade i går kväll, han syntes på listan i alla fall. Hoppas bara att grabben mår bra, har nån vart taskig med honom eller? Är det bråk på andra avdelningar än "småprat"? Jag upprepar min fråga, är det ingen som lärt känna honom här, han har ändå vart medlem i snart två år.? Har ingen haft kontakt med honom, man blir smått orolig när han gör sådär. huh.gif sad.gif
netaave
Min yngsta dotter är mitt livs bästa misstag tongue.gif kan inte tänka mig tillvaron utan henne.
En äggledare och spiral, ändå kom hon, snacka om livsvilja! wub.gif
zaaritha
Jag vet ej vem du är, dammkillen---men du ska inte tro att du är värdelös!!
Ingen är det!!
Stå på dej!
Jasmin
Hej Dammkillen! Mår du bättre nu? Jag hoppas det, för det gjorde riktigt ont i hjärteroten att "se" någon så ledsen. Har själv känt som du, men märkt att jag sårar min omgivning då. Så jag försöker hitta en positiv sak varje dag. Det krävs lite träning men tillslut går det nästan av bara farten. Prova får du se!! Nu skickar jag uppmuntrigs-tankar i massor till dig! smile.gif smile.gif wub.gif
mamamaggan
Ni kanske redan sett det men jag upptäckte just att dammkillen är tillbaka. SKönt , man blir ju lite orolig när någon verkar må dåligt.

Välkommen tillbaka dammkillen smile.gif !
Allis
Ja, livet är som en berg o dalbana mad.gif tongue.gif sad.gif wub.gif
rabalder
Hoppas du skojar!
Reserv
CITAT (rabalder @ 21-05-2005, 21:28)
Hoppas du skojar!

Vadå? ohmy.gif Tycker du inte om berg och dalbana? tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (mamamaggan @ 21-05-2005, 20:04)
Ni kanske redan sett det men jag upptäckte just att dammkillen är tillbaka. SKönt , man blir ju lite orolig när någon verkar må dåligt.

Välkommen tillbaka dammkillen smile.gif !

Tycker iaf att dammkillen hade kunnat skriva en rad här och sagt om han mår bättre nu... eller....
Instämmer så klart i Välkommen tillbaka! wub.gif
*solis*
Hoppas att du snart skriver något Dammkillen!?!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon