amaira
Rosa Glauca, daggros, växer vilt här, (troligtvis förvildad sedan länge).

Den självsår sig dessutom, och det dyker ibland upp nya plantor lite här och var.

Jag tycker den är vacker, fast blommorna är inte så mycket att hurra för. Det är bladverket och de röd-daggiga årsskotten som tjusar mest.

Men den blommar rikligt också, med ganska "oansenliga" blommor, i alla fall jämfört med det vanliga nyponet. Och den får nypon också.

Det här är bebisen som snart kommer att ryckas upp med rötterna, hon ska inte vara där.
Mot ett frankerat kuvert, kan hon bli "din" smile.gif

Hon tar några år på sig att växa upp, men själv gillar jag såna här småplantor. Kanske nån mer som gör?
amaira
Borta... biggrin.gif

(Om någon annan ABSOLUT också vill ha, så finns det några andra liknande småplantor nånstans på stallbacken)
Airamya
Ååh! Ja! Gärna wub.gif om du skulle hitta en hemlös stackare så har jag en trädgård till förfogande... wink.gif
fruberglund
Åhhh...vilken söt...jag vill gärna ha om du hittar nån liten adoptivplanta smile.gif
amaira
Ska nog gå att ordna wub.gif .

PM:ar er båda.
fruberglund
Fick min idag!

Tack så mycket, lovar att ta väl hand om den smile.gif
Yin o Yang
Har också fått - otroligt att de kan klara färden i ett vanligt kuvert smile.gif . Nu står de på den plats jag tänkt mig, ser ut att må ganska bra. Bara att hålla tummarna för att de växer till sig och blommar så småningom wub.gif
fruberglund
CITAT (Yin o Yang @ 30-05-2005, 14:06)
Har också fått - otroligt att de kan klara färden i ett vanligt kuvert smile.gif . Nu står de på den plats jag tänkt mig, ser ut att må ganska bra. Bara att hålla tummarna för att de växer till sig och blommar så småningom wub.gif

Min är hur hängig som helst men hoppas den tar sig snart sad.gif
Yin o Yang
Tittade till min i morse smile.gif och den såg jättefräsch ut wub.gif . Inga blad var hängiga. Ska bli roligt att följa utvecklingen. Blir också intressant om den hamnade på rätt plats eller om jag måste flytta på den, när min träkarspump kommer tongue.gif .
fruberglund
Min är fortfarande hängig sad.gif
amaira
CITAT (fruberglund @ 01-06-2005, 11:17)
Min är fortfarande hängig sad.gif

Nä, så får den inte bete sig ohmy.gif, vilken planta!

Din adress skickade jag med skottet, men om du PM:ar den åt mig så hittar jag nog en ny, bättre variant.
fruberglund
Vill du det...vad snällt smile.gif

Kanske ska vänta och se om den tar sig först...den kanske bara är lite trött efter resan, den var ju fin när den kom hit, kanske var jag som satte den fel (för soligt)?
zaaritha
Har du nå´n mer?
amaira
Hej Zaaritha! Det växer "ett gäng" mycket små plantor, i en stenig backer full med trassliga rötter. Nästan hopplöst att få upp med intakta rötter, omöjligt att få ner en spade.
Jag ska se efter hur det verkar. Så kanske. Jag hör av mig.

Fru Berglund, din planta kanske helt enkelt inte vill, då är det inte så mycket att kämpa med. Gräv upp den och sätt ner den igen i någon skuggig bortglömd hörna, så får den själv fundera på vad den ska göra med sitt liv. En dag om några år kanske den överraskar.
Så provar jag att gräva upp en ny åt dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon