|
Varför fjärtar män mer än kvinnor? - För att kvinnor inte håller tyst länge nog för att bygga upp ett tryck.  på tal om "fisar" ... Vad är värre än en mansgris? - En kvinna som inte gör som hon blir tillsagd. Varför är kvinnor som kondomer? - Båda spenderar mer tid i din plånbok än på din snopp. Vad kallas det när kvinnor är paralyserande från midjan och nedåt? - Giftermål. Varför dör män före sina fruar? - För att de vill. Roligt eller inte, det vet jag inte, men jag fick det på mailen. Av någon som en gång berättade denna - som jag inte kan låta bli att skratta åt, fast den inte alls är rumsren: - Vad gör du om du har gåshud på snoppen? - ???
- Drar genast ut den ur gåsen och funderar över din sexuella läggning.förlåt så mycket - det var inte jag   (och gul text blir läsbar genom att markera den, på egen risk)
Ha, ha!
CITAT (amaira @ 17-05-2005, 11:14) Varför dör män före sina fruar? - För att de vill. Helt fel svar...... Varför dör män i snitt 5 år före oss kvinnor?? För att vi skall få en chans att pusta ut.....
farbror B
17-05-2005, 10:38
Å här var det manshets hör jag hmm vad ska man kontra med då? Varför kvinnor fiser mindre än män? de gillar att vara uppblåsta?
CITAT (farbror B @ 17-05-2005, 11:38) Varför kvinnor fiser mindre än män? Gör vi det? Ja, jag bara undrar.
farbror B
17-05-2005, 10:44
Jag tror inte det alls, men vi män får i alla fall mer skäll för det...
Åsa - Alingsås
17-05-2005, 10:50
Förmodligen inte mindre, men när män gör det (och min erfarenhet här gäller min man och min bror, eller, ännu värre, när de båda är i samma rum...  ) är det oftast ljudligare, mer illaluktande och åtföljs av höga skratt... Allvarligt talat...
djingis
17-05-2005, 10:50
det beror på hur mycket havregrynsgröt man äter och hur mycket fibrer man tillsätter. Jag tror det är bara nyttigt att släppa luft. Även om jag helst gör det i min ensamhet.
Pia mitt i Skåne
17-05-2005, 11:19
Har man haft med kor att göra så blir man helt immun mot detta ämne. De kan släppa av ena riktiga rökare, därtill i ansiktshöjd och precis när man går förbi... Bland dessa är det damerna som klämmer fram de värsta, troligen beroende på annan foderstat och högre ämnesomsättning (p.g av laktationen, alltså att de sätter mjölk) än herrarna. Dock låtsas de som om det regnar och ställer sig helt frågande till varför man ligger halvt avsvimmad i gödselrännan...
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 17-05-2005, 12:19) Dock låtsas de som om det regnar och ställer sig helt frågande till varför man ligger halvt avsvimmad i gödselrännan...  *lyfter försiktigt upp stackars avsvimmande Pia*
Maria i Helsingborg
17-05-2005, 11:23
CITAT Varför fjärtar män mer än kvinnor? - För att kvinnor inte håller tyst länge nog för att bygga upp ett tryck. på tal om "fisar" ...
Vad är värre än en mansgris? - En kvinna som inte gör som hon blir tillsagd.
Varför är kvinnor som kondomer? - Båda spenderar mer tid i din plånbok än på din snopp.
Vad kallas det när kvinnor är paralyserande från midjan och nedåt? - Giftermål.
Varför dör män före sina fruar? - För att de vill. Jo, jag borde väl vara tyst men som the real group sjunger i en låt "du vet väl att stå och se på, också dé é ett sätt att hålla mé" Detta tycker jag INTE var kul! /en humanist som tycker sådan "humor" är trist
Pia mitt i Skåne
17-05-2005, 11:25
Åh, jag tackar. Bäst att gå och duscha...
gammelnalle
17-05-2005, 13:14
CITAT (Åsa - Alingsås @ 17-05-2005, 11:50) Förmodligen inte mindre, men när män gör det (och min erfarenhet här gäller min man och min bror, eller, ännu värre, när de båda är i samma rum...  ) är det oftast ljudligare, mer illaluktande och åtföljs av höga skratt... Allvarligt talat...  There are two kinds of farts: Quiet but deadly and Loud but friendly
CITAT (gammelnalle @ 17-05-2005, 14:14) Sagt av en brumbjörn ....
Blomstertanten
17-05-2005, 13:18
CITAT (gammelnalle @ 17-05-2005, 14:14) There are two kinds of farts: Quiet but deadly and Loud but friendly  -_- :) :rolleyes:
farbror B
17-05-2005, 13:29
Men varför är det då så roligt/pinsamt med bakvindar? Om det är naturligt, vilket det ju måste vara, varför ska grabbar ropa: -Hörrni, hör på den här! innan dom släpper loss?
gammelnalle
17-05-2005, 13:34
CITAT (Rossi @ 17-05-2005, 14:17) CITAT (gammelnalle @ 17-05-2005, 14:14) Quiet but deadly and Loud but friendly  -_- :) :rolleyes: Sagt av en brumbjörn ....  nja.... snarare en citatman.... kanske... eller en fisförnäm nalle???
farbror B
17-05-2005, 13:44
De tre fise männen... var dom från Gazaremsan?
CITAT (farbror B @ 17-05-2005, 14:44)
Du är helt otrolig! Fina flickor fiser inte. Har jag hört .... hm
farbror B
17-05-2005, 13:46
Vem har DU hört det ifån i såna fall?
gammelnalle
17-05-2005, 13:48
CITAT (Rossi @ 17-05-2005, 14:45) CITAT (farbror B @ 17-05-2005, 14:44)
Du är helt otrolig! Fina flickor fiser inte. Har jag hört .... hm  hur låter DÅ när de fiser.... eller luktar det BARA??
Vad saklig du är Scrollan! Där fick vi så vi teg. ALLA har gaser. Tydligen även vi fina flickor.... Det är viktigt att hålla magen igång. Mycket fullkorn, fibrer, frukt och grönsaker. Det äter jag. Min morgonmüsli som jag själv gör går inte av för hackor, det kan jag lova er.
CITAT (farbror B @ 17-05-2005, 14:46)
Vem har DU hört det ifån i såna fall? *räcker ut tungan åt dig*
farbror B
17-05-2005, 13:58
Historia från trettiotalet:
Den unge furiren rider med sin tilltänkta, geneeralens dotter, när hans häst plötsligen släpper väder ljudligt. Furiren rodnar och stammar fram en ursäkt- -för all del! svarar hans trolovade. Hade du inget sagt, hade jag trott det var hästen!
Nyare historia:
Mannen var på sitt första besök hemma hos svärföräldrarna och åt. Eftersom det var torsdag, serverades ärtsoppa. Senare på kvällen, vid kaffet kunde han inte längre hålla sej, utan släppte sej tyst. Det blev plötsligt pinsamt , eftersom det luktade. Plötsligt fann han sej och tittade ner under bordet där gamle Karo låg. alla tittade ner och såg hunden och det verkade vara okej. Stämningen steg igen, tills slltsammans upprepade sej, mannen släppte sej och när det luktade såg han ner på hunden och låtsades att det var han.
tredje gången detta hände, repade hans blivande svärmor humör och röt: -Karo!! Kom hit, innan han skiter på dej igen!
Pia mitt i Skåne
17-05-2005, 14:01
*solis*
17-05-2005, 16:43
gammelnalle
17-05-2005, 18:05
jo här fissas det en hel del
CITAT (Rossi @ 17-05-2005, 14:53) Vad saklig du är Scrollan! Där fick vi så vi teg. ALLA har gaser. Tydligen även vi fina flickor....  Asch........
Airamya
17-05-2005, 18:47
hehe Jaa du Amaira... du är en mångsidig kvinna du... *småskrattar* Men jag tyckte nog inte att de var så roliga... däremot gillade jag den i gult
Åsa - Alingsås
17-05-2005, 22:28
CITAT Quiet but deadly and Loud but friendly Ha, det var nästan som att höra ett eko. Min man, som är amerikan, brukar säga: "Silent but violent, loud and proud" ...
Roliga eller inte, jag tycker de är oskyldiga. (Kan upplysa om att jag censurerade mailen jag fick, så allt kom inte med) En sak vet jag, och det är att han som skickade dem, är en av de goaste människor jag vet. Och absolut ingen mansgris eller nåt, bara en smula "knäpp" och det tycker jag känns tillåtet  . Det roar mig. Som "sanningspedant" gillade jag förstås Scrollans länk (vars innehåll jag redan vet om). CITAT Mängden gas som produceras i tarmen varierar från person till person. De flesta släpper ut gas upp till 20 gånger per dygn genom ändtarmen. CITAT Vanligen släpper man sig upp till 20 gånger per dygn. Man har oftast bara besvär av att släppa sig om det sker mycket ofta, på olämplig tidpunkt eller luktar illa. Tihi... "Det är synd om människorna" sa Strindberg. Tänk att behöva vara skapt till att "släppa väder"  . Storm i ett vattenglas, kanske man kan kalla det?
farbror B
18-05-2005, 09:49
Min kollega fick en gång ett mejl till jobbet med exempel på olika sorters utsläpp, "morgonfjärt" osv...
Glatt skruvade kollegan upp ljudet på datorn och lät oss höra flera olika varianter ( ja, mejlet kom med ljudillustrationer.......) under förtjusta skratt..
behöver jag säja att kollegan var kvinna?
Biggan_
18-05-2005, 14:16
farbror B
18-05-2005, 14:31
ville bara att nån skule bli liite överraskad, man trodde ju mest det var män som hade sån humor..
Biggan_
18-05-2005, 14:38
CITAT (farbror B @ 18-05-2005, 15:31) ville bara att nån skule bli liite överraskad, man trodde ju mest det var män som hade sån humor..
Jag blev överraskad! Trodde gul färg betydde att det var något fräckt eller flasigt!
CITAT (Maria i Helsingborg @ 17-05-2005, 12:23) Detta tycker jag INTE var kul! :angry:
/en humanist som tycker sådan "humor" är trist Håller med dig...
gammelnalle
18-05-2005, 15:02
luktar skämt lång väg....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|