Full version: Rosenknoppspelargon
maissan
Hur göder jag och med vad dessa rosenknoppspellisar? Växten är stor och grann, växer som attan, men är mycket sparsam med blommor. Min har blodröda blommor. Är det en sort som kanske inte är så blomrik?
Mvh/Maissan.
Fenja
För mycket gödsel gynnar bladtillväxten, det kan vara ett skäl till dålig blomning. Rosenknoppspelargonerna är också ofta lite senare i starten än övriga. Gödselvattna maximalt en gång i veckan och gärna med lite svagare dos, ställ den varmt och soligt. Under tak om du har den ute, för regn förstör blommorna fullkomligt. Jag använder vanlig flytande blåkorn till samtliga krukväxter.
Mvh
Fenja
susan.e
Liten tröst; min röda rosenknoppspelargon är också lite trög med blommor så här tidigt. Förra året kom den inte igång med att blomma förrän i början av juli om jag inte minns fel. Men när den väl kom igång så var den ursnygg..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon