Full version: Dyr bensin
Rossi
Usch, vad dyr bensinen är nu. Vi fick idag vår högsta bensinräkning någonsin - den var på 3500 kronor! Hade jag kunnat hade jag cyklat till jobbet (inte bara för pengarna utan för motionen och hälsan också) men jag har för långt.

Ursäkta! Bara lite klankande och frustration från mig.
Ophelia
Tycker gott du kan klanka lite. Det är bara bra för själen. smile.gif
*solis*
Vad glad jag är att jag inte har varken körkort eller bil;endast en barnvagn för att kunna dra hem varorna ifrån affären.
pejori
OOOPS!!!!! rolleyes.gif
bensintrådar är livsfarligt att starta i detta forum smile.gif smile.gif
det ledar alltid till KRIG!!!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
håller med, det är för dj....gt med denna prishöjning rolleyes.gif
Fialotta
Protestlista

Här kan ni skriva på så att det blir någon ordning på bensinpriset eller rättare sagt bensinskatten smile.gif
TeliaNet
CITAT (pejori @ 17-05-2005, 21:22)
OOOPS!!!!! rolleyes.gif

i remember
Rossi
CITAT (pejori @ 17-05-2005, 21:22)
OOOPS!!!!! rolleyes.gif

Det visste jag faktiskt inte! Oooops, krig vill jag inte starta. (Om det inte rör sig om bensinkrig förstås! laugh.gif laugh.gif laugh.gif )

Blev bara så frustrerad när jag öppnade kuvertet och såg räkningen.
TeliaNet
jag har inte sett till tomas99 på sista tiden så nu blir det nog lugnt, hoppas jag. laugh.gif
MrNorth
Priset på bensinen som sådan är väl helt okej (3 spänn eller nåt??) Det är ju skatten som är svinaktig. Så jag har skrvit under, hoppas alla gör det. För det finns väl ingen utom miljöpartiet som ser nån fördel med så hög skatt (samt moms)...

/Henrik
Biggan_
CITAT (maudan @ 17-05-2005, 21:33)
Protestlista

Här kan ni skriva på så att det blir någon ordning på bensinpriset eller rättare sagt bensinskatten smile.gif

Jag har skrivit på! tongue.gif
farbror B

jag betalar gärna 15 kr / liter!

Om bara skattepengarna gick till att utveckla etanol-och vätgasdrift, säkrare vägar mm..
Rossi
CITAT (farbror B @ 18-05-2005, 15:36)

jag betalar gärna 15 kr / liter!

Om bara skattepengarna gick till att utveckla etanol-och vätgasdrift, säkrare vägar mm..

Kan jag skicka räkningen till dig? wub.gif
farbror B

Gulle dej, vem tjänar mest? wink.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 18-05-2005, 15:39)

Jag hade tjänat mest på om du betalade räkningen! Ha, ha! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
farbror B

*suckar*
jag har 25 km till jobbet och är glesbygdsbo..
Rossi
CITAT (farbror B @ 18-05-2005, 15:45)

*suckar*

Dito .......
Blomstertanten
CITAT (Rossi @ 18-05-2005, 15:40)
CITAT (farbror B @ 18-05-2005, 15:39)

Jag hade tjänat mest på om du betalade räkningen! Ha, ha! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Har redan skrivit på och skickat mail till Pär Nuder !
Ina
CITAT (Rossi @ 18-05-2005, 15:45)
CITAT (farbror B @ 18-05-2005, 15:45)

*suckar*

Dito .......

Har 90 km till skolan och är också glesbygdsbo...
fjodor
allt är väl relativt???

Jag anser att man bör räkna/jämföra med hur länge man måste arbeta för att få ihop till en liter bensin. Och jämför man med Finland och Danmark så är (de direkta) bensinpriserna inte billigare där.

Tror någon att folk kör mindre om bensinen blir billigare??

Visst vill jag också ha allting billigt, men inte till vilken kostnad som helst.....

wacko.gif blink.gif wink.gif
Pirum
CITAT (MrNorth @ 18-05-2005, 15:27)
det finns väl ingen utom miljöpartiet som ser nån fördel med så hög skatt (samt moms)...

/Henrik

Med tanke på hur lite MP suttit i regeringsställning jämfört med många övriga partier så vågar jag nog säga att de flesta partier vill ha hög skatt på bensin. Politiker kör ju dessutom ofta nyare bilar, och då är ju bränslekostnaden per mil en minoritet av kostnaden för körningen. Köra nyare Mercedes, Volvo etc och klaga på bensinpris blir ju futtigt. Annat för mig med gammal bil där bensinen är största utgiftsposten.

Vad gäller pris så ligger Sverige på samma nivå som många andra europeiska länder. Dyrast i undersökningar brukar väl Storbritannien eller Norge vara. Kostnaden på bensin har förresten stigit klart långsammare än kostnaden för att resa kollektivt.

Tycker för övrig vi borde öka etanolen till 10% (från dagens 5) snarast, det är sådant som får snabbast genomslag. Påverkar snabbare/mer än om det säljs fler etanolbilar (E85).
Reserv
CITAT (fjodor @ 18-05-2005, 16:18)
Tror någon att folk kör mindre om bensinen blir billigare??

Kanske inte mindre, men inte heller att nån kör mer än dom gör idag. Man kör dit man ska inte behöver man väl okynnesköra för att bensinen skulle bli billigare? blink.gif wink.gif unsure.gif
tomas99
CITAT (TeliaNet @ 17-05-2005, 21:51)
jag har inte sett till tomas99 på sista tiden så nu blir det nog lugnt, hoppas jag. laugh.gif

Vad menar du med det?alla vet väll att jag tycker att bensin priset är för lågt och inte är jag ensam om att tycka så.
Reserv
CITAT (tomas99 @ 19-05-2005, 07:33)

Vad menar du med det?alla vet väll att jag tycker att bensin priset är för lågt och inte är jag ensam om att tycka så.

Näe, visst har du rätt Tomas, alla andra miljöpartister tycker säkerligen samma som du tongue.gif Fast det går nog åt he***te för dom i nästa val. rolleyes.gif
TeliaNet
CITAT (tomas99 @ 19-05-2005, 07:33)

sånt liv som var i din bensintråd har jag aldrig upplevt innan.
folk blev som galna och såg rött.
pejori
here we go again sad.gif sad.gif
gammelnalle
CITAT (Blomstertanten @ 18-05-2005, 15:46)
Har redan skrivit på och skickat mail till Pär Nuder !

Hur gör man när man SKRIVER PÅ Per Nuder???

sleep.gif smile.gif biggrin.gif
Kathy
Gratis bensin i Stockholm på fredag(max 100 liter)

http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_9755524.asp
Biggan_
Kolla här:
http://www.aftonbladet.se/vss/ekonomi/stor...,648124,00.html
Hoppas det blir stort priskrig tongue.gif
Stackars er som bor i glesbygd, för där kan det väl inte bli så mycket priskrig sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon