Full version: Ananaspaj
Rossi
Har kanske inte så mycket med trädgårdens ingredienser att göra men jag blev ombedd att lägga ut receptet här så varsågoda:

Blanda samman 150 g smör, 1 dl. socker, 3 dl. vetemjöl och 1 tsk bakpulver till en deg i matberedare. Tryck ut i en pajform, ca. 24 cm.

Rör ihop 1 ägg, 2 dl. lätt-crème fraiche eller vanlig crème fraiche, 1 dl. socker och 1 tsk vaniljsocker. Blanda i ca. 500 g. avrunnen krossad ananas till fyllningen i pajformen. Grädda i 175 grader i mitten av ugnen i ca. 40 minuter.

Mycket enkel men ack så god. Servera med vispgrädde eller vaniljglass. Den kan ätas både ljummen och kall.
Yin o Yang
Gjorde Din paj igår smile.gif - den var verkligen enkel och god biggrin.gif
Rossi
Vad kul att du har testat! Ja, den är superenkel att göra och jag har inte hört någon som inte har tyckt om den.

Gjorde du med lätt-creme fraiche eller "vanlig"? Jag har aldrig provat den lätta i det här sammanhanget.
Yin o Yang
Jag gjorde den med vanlig crème fraiche - är inte så mycket för det där med lätt-produkter tongue.gif (även om jag borde vara det).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon