Full version: Hoya serpens
susan.e
Såg idag att min Hoya serpens har satt fullt med knoppar!! Den har inte blommat förut ~ jätteroligt. Är det någon som vet om blommorna blir små precis som bladen?
pejori
japp...dom blir som knappnålshuvuden laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
Klasarna blir stora i jämförelse med bladen.
Blomstertanten
Grattis !

Min serpens har också knoppar ! wub.gif
Tar dom lång tid på sej att utvecklas ? Bra att veta hur länge man får vänta. tongue.gif
Ina
En sak som är viktig att tänka på när det är knopp i ens serpens är att den inte ska torka ut. Då rasar knopparna ganska fort...

Här är några bilder på min serpens när den blommade i fjol. Tyvärr har den drabbats av "rotdöd" så jag håller på att rota sticklingar för fullt just nu så jag tror inte ett den hinner blimma för mej i år...

susan.e
Vilken vacker blomma! Jag ska vattna och vårda den ömt så att knopparna inte faller av. Det vore dråpligt.
Sulawesii
CITAT (Ina @ 18-05-2005, 12:03)
En sak som är viktig att tänka på när det är knopp i ens serpens är att den inte ska torka ut. Då rasar knopparna ganska fort...

Det "konststycket" lyckades jag med flera gånger förra året...... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon