Magdis
Det hördes en duns och nedanför fönstret satt en liten söt uggla och såg alldeles groggy ut. Den bara sitter där helt stilla nu och jag är rädd att den ska dö. Vad kan man göra egentligen? Jag törs inte röra den. Finns det inget SOS-alarmnummer för djur?!! sad.gif
Fenja
Du kan ringa ett dygnetruntöppet djursjukhus och fråga, kolla Eniro så är det nog lättast att hitta.
Mvh
Fenja
Magdis
Jag ska kolla det men det är nog inte så troligt att det finns nåt här i närheten. Här är den lilla stackaren!

Fenja
Vad fin den är. Men det spelar väl ingen större roll var djursjukhuset ligger om du bara ska fråga vad du bör göra? Jag tror att det är bättre att du ringer och frågar än att inte veta vad som är bäst att göra.
Mvh
Fenja
wolkenkrabber
det är nog ingen fara, när jag fick på dagis flög en grönfink eller nått in i fönstrest o satt helt förvissar o stilla på dagis fården ajg gick up o stllden den på sandlädekanten o efter att tag flög den iväg, den är nog bara o chock
Betty
Vakthavande hos polisen kan kanske hjälpa till om du inte får tag i någon veterinär så här sent.
Vem som helst har ju inte laglig rätt att ta hand om skadade vilda djur/fåglar. Jag har för mig att det är Laila Boström som brukar ta hand om "olycksfåglarna" härikring.Berguv Nord
KURT
Lite svårt att se på fotot, men det ser ut som en pärluggla?
netaave
Låt den vara!
Betty
Hur gick det med pippin? Kvicknade den till och flög till skogs?
farbror B

Hade den brev med sej till Harry P?

Skämt åsido, det ser ut som en pärluggla.

vakta den bara, för katter och annat så hämtar den sej antagligen och flyger sedan
Dzad
CITAT
det är nog ingen fara, när jag fick på dagis flög en grönfink eller nått in i fönstrest o satt helt förvissar o stilla på dagis fården ajg gick up o stllden den på sandlädekanten o efter att tag flög den iväg, den är nog bara o chock

Hehe... Att skriva är inte alltid fär lätt, om man gör det för snabbt...? wink.gif
MrNorth
den ser ganska ilsken ut wink.gif

Risken med sådana större fåglar är att om man tar in dem så kan de skada sig väldigt mycket när de väl piggnar till.

Här i blekinge bor min gamla lärare Conny Philipsson. Han är hejare på ugglor. Vet inte hans tfn nr, men prova telefonkatalogen eller google. Han är ganska känd...

MVH
henrik
Magdis
Det ordnade sig tack och lov! Efter att jag skrev mitt senaste inlägg så tittade jag om ugglan var kvar men då hade den flugit iväg. Den hade nog bara blivit rejält omskakad. Vi tror också att det är en pärluggla. Gullig var den iallafall.
Kalinsi
Ett tips om man bor i sthlms området,
det finns något som heter "Katastrofhjälp för
fåglar och vilt" De är kanonbra!

http://www.kfv.se/
*Felix matte*
Törs nästan inte säga att maken igår kväll vid 21.30 -tiden ropade på mig och sa att en Uggla flög förbi fönstret... senare letade han i böckerna och kom fram till att det var en Hökuggla och ikväll visades en likadan i Mitt i naturen.

Bara en gång tidigare har vi sett uggla här.. då satt den på garagetaket.
KURT
CITAT (Felix matte @ 18-05-2005, 21:33)
Törs nästan inte säga att maken igår kväll vid 21.30 -tiden ropade på mig och sa att en Uggla flög förbi fönstret... senare letade han i böckerna och kom fram till att det var en Hökuggla och ikväll visades en likadan i Mitt i naturen.

Bara en gång tidigare har vi sett uggla här.. då satt den på garagetaket.

Hökugglan är ju en av de få dagaktiva ugglorna, i sitt beteende liknar den mera en hök eller annan rovfågel, än en uggla. Den brukar spana av skogshyggen, flyga över och skrämma upp gnagare genom att "skrika". Vintertid tar den många smågåglar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon