Full version: Växtförslag.
Limeblossom
Hallå!

Har en kant av fänrikshjärtan runt rabatten och bakom dom står det löjtnantshjärtan. Men mellan dom är det ca 40cm bar tom jord. Mina ros-skott har stått på tillväxt där nämligen och nu behöver jag något annat.
Något som blommar senare än löjtnantshjärtarna och döljer deras nedvissnande stjälkar. Gärna i rosa eller vitt. Förslag?!
Tacksam för svar/Limeblossom
Heddas matte
Daglilja!
Yin o Yang

Höstanemon kanske? Eller någon malva. Själv gillar jag astilbe - och de finns ju hur många nyanser som helst från vit till mörklila wub.gif
solsken
Du får plats med både daglilja och höstanemon, härliga växter. Intill fänrikshjärtana skulle jag nog sätta kärleksört som blommar sent och står ståtligt gröna när fänrikarna gett upp. Kanske en sky av brudslöja också? Det finns både vita och rosa.
evelina
CITAT (Limeblossom @ 18-05-2005, 09:22)
Hallå!

Har en kant av fänrikshjärtan runt rabatten och bakom dom står det löjtnantshjärtan. Men mellan dom är det ca 40cm bar tom jord. Mina ros-skott har stått på tillväxt där nämligen och nu behöver jag något annat.
Något som blommar senare än löjtnantshjärtarna och döljer deras nedvissnande stjälkar. Gärna i rosa eller vitt. Förslag?!
Tacksam för svar/Limeblossom

Det dem andra givit förslag på låter jättefint.
Jag klipper alltid ner mina Löjtnantshjärtan när dem blommat klart då kommer det oftast en blommning till. Mellan mina Löjtnantshjärtan har jag olika slags Hosta men jag har den rabatten i ett ganska skuggit läge, över dem har jag en rosbåge med Kaprifol.
kerstin z5-6
Sidalcea x cultorum 'Party Girl'
rosa långblommare , fin till snitt
Limeblossom
Tack för förslagen! Gärna fler!
Kärleksört funderade jag också på....kanske ska flytta den jag redan har i den rabatten? Hmm...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon