Fialotta
I morse när jag kom ut så dansade det skogsmöss i rabatten...små runda öron och stora ögon tittade upp och tyckte att
jag störde mitt i maten...knaprade på mina påsklliljor som börjar titta upp mad.gif
Har ni nåt bra tips hur jag får bort dom (Inte råttgift bara)
fösökte prata till dom..men det hjälpte inte rolleyes.gif
Kanske en skylt med texten "privat" smile.gif rolleyes.gif
Eva i Skåne
Förhoppningsvis flyttar de om du börjar röra om i rabatten. Jag undrar om de kan ha övervintrat nere i rabatten om du haft den täckt med löv och granris. Då har de kanske haft det varmt och gott rolleyes.gif och lite lökar att äta biggrin.gif

Jag hoppas att de flyttar "frivilligt". Jag är inte själv så förtjust i att ha mössen så nära inpå, men de hör ju till i naturen. wub.gif
Åsa K, zon 1
Skaffa en katt !

Om det nu hjälper ? (jag har 5 som inte arbetar för brödfödan)

I morse kollade jag mitt uterum och tyckte då att den nyinköpta ranunkeln så konstig ut wink.gif och vad fick jag se...jo i en kruka bredvid låg ranunkelknopparna i småbitar mad.gif

Troligen har jag små möss i uterummet så nu förstår jag varifrån solrosfröna kommit som har grott i krukorna blink.gif

Mössen har varit ute och hämtat frön från fågelbordet och sedan kommit in i utrummet för att äta.

Jag kommer nog att bjuda mössen på annan mat.....
mad.gif
Fialotta
Jo...grannens katt brukar fixa mina råttor här...
men hon har nog semester just nu rolleyes.gif
Ska nog försöka få tag i såna där snurror som barnen har närdom varit på tivoli...hade det ett år...inte vet jag om det hjälpte, men jag såg inga råttor i alla fall......alla barnbarnen undrade om jag hade kalas i trädgården...
laugh.gif rolleyes.gif

Tror att dom försvinner när jag börjar o fixa i rabatten...Tack för era tips wub.gif
KURT
Det finns ju faktiskt inte så mycket annat grönt för mössen att äta nu! Om man ger dem alternativ att knapra på så tar de säkert det istället, fågelmat fungerar också åt mössen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon