Full version: Rött kaneläpple
BigM
Fick reda på svepoms hemsida att Härjedalens landskapsäpple är Rött Kaneläpple, nån som känner till den sorten?

Är den bra, är den god?
Den låter onekligen god...
Om man ska ha landskapsäpplen så tar jag för givet att den trivs i denna regionen...VII
I Finland fanns det förr en kex som hade äpple och kanel och den var så god... förlåt nu vart det visst off topic...

/Marko
kerstin z5-6
jag vet att Blomkvists plantskola i Finland har gott om olika kaneläpplen smile.gif
Cilla
Jag har satt in ympar av denna i ett av mina träd. Fick dem från en medlem i Pomologiska sällskapet. Kontakta dem så får du bra sortråd och tips för odling i norr! www.svepom.com
zoogin
Hej BigM,

Jag planterade 3 äpplesorter från Blomqvists Plantskola i fjol höst. Däribland Ananaskanel (inte rödkanel förvisso, men kanel som kanel biggrin.gif ).
Träden är planterade i en by utanför Rätan, inte så långt från Härjedalen således. Torde vara Zon 7 alternativt 6,5 smile.gif.

Träden ser ut att ha överlevt vintern, men vi får se hur det går med den här bedrövliga våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon