yla
min mamma har ett större antal såna här o vi undrar hur vi ska göra med dom dom borde ju bevaras
dom kommer från en rivning i brunkeberg

det finns ju så mycke kunskap här så därför lägger jag frågan här
jag vet inte ens hur jag ska börja leta eller vad jag ska ta mej till me dom för att dom inte ska förfaras om dom e värda o bevaras vilket jag tycker

dom är alla olika mönster alltså
sanna
Hej oldwolfie!

Jag tror att Skansen och/eller Nordiska Muséet skulle kunna vara intresserade! Hör av dig till dem, de borde verkligen bevaras, det har du sannerligen rätt i!

Hälsningar Sanna
*Felix matte*
Kanske finns ett Textilmuseum unsure.gif De skulle säkert bli glada över att få dem.
lotta_
Ett tips är att du lägger ut frågan på "Svenska antiknätet - AntikPrat". Där kan du säkert få svar både på hur du bäst bevarar broderimönstren och om det finns något värde i dem.
netaave
Ta kontakt med länsmuseet på din närmaste tätort eller i den tätorten ägarinnan funnits.
solkatten
Den med fågeln ser ut som blekingebroderi så nån i Blekinge kanske är intresserad, typ Blekinge museum.
www.blekingemuseum.se
Airamya
Hm... Textilmuseet i Borås kanske kan vara intresserade annars. Vad vet jag...
yla
ska till nordiska museet me dom do va intresserade rolleyes.gif
tack för alla tips
yla
så här blev det
för att jag inte vill att dom ska förfaras
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon