Full version: Gröna rum
gammelnalle
med repriser:
SVT 2ons 18 maj kl 20.00 visst ja det var ju nu det... sorry!! sleep.gif

SVT Europa ons 18 maj kl 21.00
SVT Europa lör 21 maj kl 10.00
SVT 2 lör 21 maj kl 10.00
SVT 2 mån 23 maj kl 16.55

måste man ju bara kika på....

läs gärna mer
på tv:s egna sidor

björn
*Felix matte*
Väljer att se den SVT 2 mån 23 maj kl 16.55 .... eftersom vi har litet barnbarn här veckan ut. wub.gif

Eller så kan jag ju se den på nätet när det passar mig. biggrin.gif
Snöflinga
Jo, det var mycket rohden dendron (stavning?)

Men tittade någon på Go´kväll, det överträffade de flesta trädg. program, tips om balkong och uteplats, växter och möbler. Sedan en resa till en liten ö i Stockholms skärgård, med en trädgård som var skapad efter ö´ns jord förutsättningar rolleyes.gif
gammelnalle
nej DET var inget höjdarprogram för en som inte är så förtjust i "bara blommer"... men jag har sett värre trädgårdsprogram.... men för alla älskare av rohden dendron (stavning?) så måste det ha vatt ett höjdarprogram??
mulle
Nä du...
Jag älskar Rhododendron men mina trivs inte i min kalkbomb till jord så jag blev bara avundsjuk igår kväll....
mad.gif
Mulle
gammelnalle
smile.gif smile.gif smile.gif biggrin.gif biggrin.gif
kristerh
CITAT (mulle @ 19-05-2005, 08:57)
Nä du...
Jag älskar Rhododendron men mina trivs inte i min kalkbomb till jord så jag blev bara avundsjuk igår kväll....
mad.gif
Mulle

Du kan ju ha rodondendron ändå wink.gif skaffa torvblock och gör en "upphöj" rabatt/plantering, ta bort lite av den gamla jorden o fyll med surjord som du planterar i.
krister
Ewa smålänska höglandet
Jag hade en mycket fin Rhododendron i fyra år,som sedan öronviveln käkade upp mad.gif så nu blir det inga mer hos mig

/Ewa zon 4-5
mulle
Kristerh, det är tyvärr inte så enkelt här i livet....
Att fixa rätt jordförhållanden är inte speciellt svårt. Men det behövs bara en längre torrperiod för att allt ska vara kört...
Mitt eget kranvatten är surjordsväxternas fasa! (Och tvättmaskinens, och kaffebryggarens och....)
Efter de torra somrarna 2002 och 2003, då tunnorna för regnvatten stod tomma, förvandlades mina gröna vackra buskar sakta men säkert till gula rishögar!
mad.gif
Jag ska inte ha såna växter, det är bara att inse fakta.
I stället försöker jag glädja mig åt att aldrig behöva kalka!!!!
biggrin.gif
Mulle
wolkenkrabber
CITAT (mulle @ 19-05-2005, 11:29)
Kristerh, det är tyvärr inte så enkelt här i livet....
Att fixa rätt jordförhållanden är inte speciellt svårt. Men det behövs bara en längre torrperiod för att allt ska vara kört...
Mitt eget kranvatten är surjordsväxternas fasa! (Och tvättmaskinens, och kaffebryggarens och....)
Efter de torra somrarna 2002 och 2003, då tunnorna för regnvatten stod tomma, förvandlades mina gröna vackra buskar sakta men säkert till gula rishögar!
mad.gif
Jag ska inte ha såna växter, det är bara att inse fakta.
I stället försöker jag glädja mig åt att aldrig behöva kalka!!!!
biggrin.gif
Mulle

vi som har kalk har iaf en massa orkidéer biggrin.gif
mulle
Det har vi ! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Mulle
Christer i Falköping
Numera finns det rhododendron som är ympade på ett kalktolerant underlag. De kan alltså planteras var som helst. Inkharo har jag för mig att dessa heter.
Christer.
jendah
CITAT (Felix matte @ 18-05-2005, 21:50)
Eller så kan jag ju se den på nätet när det passar mig. biggrin.gif

Har du några hemligheter om hur man kan få den att faktiskt spela upp programmet utan ständiga pauser?
Jag får bara ett program som visas ca 10-30 sekunder i taget... sen laddar det igen... Har snabb uppkoppling - som fungerar...

smile.gif
fruberglund
Ladda hem filmen om det går...beror antagligen på att du har för lite minne i datorn, har inget att göra med hur snabb uppkoppling du har (den förklaringen fick jag i alla fall av min man när jag undrade över detta)
jendah
CITAT (fruberglund @ 23-05-2005, 23:23)
Ladda hem filmen om det går...beror antagligen på att du har för lite minne i datorn, har inget att göra med hur snabb uppkoppling du har (den förklaringen fick jag i alla fall av min man när jag undrade över detta)

Tack för svaret, men det är inte minnet, det räcker och blir över. Brukar köra ganska tunga program normalt, gärna flera samtidigt och det kraschar bara ibland laugh.gif unsure.gif laugh.gif
Man kan egentligen inte ladda hem programmet... om man inte har en data-nisse till make som gör på sitt eget hemliga sätt wub.gif wub.gif
(Hans gissning nu är att de helt enkelt hade för hög belastning när jag försökte titta, för nu verkar det fungera... )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon