lena:-)
Varför är novemberksktusen alldeles skrumpen...ser lite grå och hoptorkad ut. Den står i söderfönster , får vatten sådär en gång i veckan. Nån som har en susning om vad som är fel? FÖr varmt och soligt......ja, det va sol i söndags ju wub.gif ?
GoSatta
för varmt och/eller för fuktigt brukar slå sönder dom enligt min erfarenhet. Ljus i sig är inget problem utan det är mer värmen. så blir det tort så vattnar man för mycket wink.gif
Fenja
Om den är stor och tät så brukar de må bra av att klippas ur, då skjuter en massa nya friska blad fram. Gamla grenar har en tendens att bli trista och förvedade liksom.
Mvh
Fenja
GoSatta
själv gillar jag grenár som blir träiga, tycker det är charmigt på dom flesta växterna smile.gif ..gillar plantor med lite ålder och att man sr att dom verkligen har växt. Vi har en novemberkatus på jobbet med 30 40 cm långa stammar som är helt "förträade" och längat efter att min ska bli likadan smile.gif

men smaken är ju som baken
Ciczi
Min novemberkaktus står i ett västerfönster och den har verkligen missuppfattat det. Den blommade för ca 4-6 veckor sedan. Men det gjorde flera andra (i blomsteraffärer) också så det tog jag som någorlunda normalt. Men nu har den typen megastora knoppar igen... blink.gif

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon