Full version: Hibiskussticklingar
Ciczi
Kollade på mina hibiskusbebisar som jag satt i både vatten och i torvbrikett i minidrivhus. Två av de som står i minidrivhuset i fönsterkarmen har fått så mycket rötter så det är inte klokt. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif *Stolt som bara den* (Åtta veckor tog det) Jag borde kunna peta ner dem i en kruka nu när de har fått rötter. Några tips? Ska den ha plastpåse över ett tag?
Sedan verkar den andra två i torvbriketterna vara på g med.
De jag satte i vatten gick det lite sämre för. Två av dem skrumpnade ihop totalt men den tredje börjar skjuta knopp.... blink.gif blink.gif*Knasboll* Och dessutom en stackars liten rot. rolleyes.gif

Mitt hibiskusbestånd verkar ta sig även om jag drabbats av en del förluster.... sad.gif Jag har även fem stycken frösådda figurer som verkar ha bestämt sig för att sätta bo hos mig! laugh.gif

Ciczi
Reserv
Man får väl gratulera wub.gif Mina förökningsförsök slutade i Hibiskusslakt sad.gif jag skulle bara frisera till mina Hibiskusar efter vintern, men sticklingarna dog och moderplantorna sa upp sig tror jag. Dom tjurar och ser mest bara hängiga ut, dom kanske omvandlas till "hängHibiskusar" tongue.gif Näe, krukväxter är nog inte min starkaste sida, alla pellisarna lyckades gå hädan dom med (alla utom tre moderplantor) Men grattis till dig och dina småttisar och lycka till med förökningarna wub.gif
Storåtjejen
Min hibiskus fick en massa småblad utefter stammen och när jag klippte ner den i våras stoppade jag en liten stambit med blad på direkt ner i en kruka. För skoj skull laugh.gif Och från den växer det nu upp en ny hibiskus. Så det går tycligen det oxå biggrin.gif
De övriga sticklingarna satte jag till slut direkt i kruka för i vatten ville de inte alls. Bara slokade sad.gif Men i krukan piggnade de till så det verkar bäst med det sättet. Men som sagt, en stambit går oxå.

/Storåtjejen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon