Full version: Segt, segt...
Lilla Selma
Jag har gått omkring hela förmiddagen och plockat ordning på oordningen i vårt hem - fick helt plötsligt lust, eftersom ett kalas är under uppsegling. wub.gif

Men, men, nu har det slagit stopp och jag VILL INTE mer! Fast diskbänken är full med disk och jag inte på något sätt är färdig. Skulle även putsat några fönster men det blåser nästan storm ute och är KYLIGT!

Ska göra tre smörgåstårtor i kväll också - ska ha med dem till praktikjobbet i morgon, eftersom det är sista fredagen jag är där...

(Kan segheten bero på att jag hjälpte till att städa bygdegården igår kväll???) wacko.gif rolleyes.gif

Hälsar seg-Selma
Rossi
Ibland tryter orken. Jag vet hur det känns.

Ett tips: Sätt på lite taktfast musik och skruva upp volymen. Det kan faktiskt hjälpa när man måste städa fast man inte egentligen orkar.
Lilla Selma
Usch, jag tror att jag går en skogspromenad istället - eller sätter på en kopp kaffe. wub.gif Så får jag se sedan...

Känner inte riktigt igen detta hos mig själv, brukar kunna hänga i riktigt bra. wacko.gif

Det är mysigare här vid datorn... wub.gif

Suckar Selma
farbror B
CITAT
vårt hem

Vänta du tills goe gubben är hema, så ni kan hjälpas åt!
Lilla Selma
OK, du har rätt, men Fridolf har pianoelever här hemma ikväll, och har dessutom jobbat hela dagen, så den hjälpen kan jag nog glömma! Kanske att jag kan be honom om ett handtag med smörgåstårtorna... smile.gif

Tog mig dock en kopp java - det gjorde gott! Sedan försvann disken som en dans! Men jag är fortfarande tung som bly i kroppen...

wacko.gif

Nu ska jag sträcka ut mig på sängen med ett korsord en stund - så får vi se...

Tack för alla glada tillrop!

Hälsar Selma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon