Mariann
Tror du man kan vattna tomaterna också med den?
Det är ju käckt om man kan vattna allt (blommor+grönsaker) med den,så slipper man vimsa runt med en massa olika sorter.
Ingrid på Västkusten
Jaaaa-a det borde ge en fin bladmassa :-)

Skämt åsido - jag använder helst PK till tomaterna samt mina kaktusar & suckulenter samt vissa andra växter. Det är frestande att använda en - men först vill man kanske elda på för att få en fin blasdmassa sedan vill man ju ha blommor och frukt och då övergår man till PK - ungefär så gör jag med mina pelargoner med - vissa andra prydnadsväxter i kruka med.

Hälsar Ingrid
Lars
Ingrid! Vad använder du för PK? Har lite Weibulls PeKå hemma, men jag tycker inte att den löser sig särskilt bra i vatten. Man får väl köpa det där supermedlet på odlingsshopen.com

Lars
Ingrid på Västkusten
Hej Lars,

Håll utkik efter något som heter tomatgödsel i affären, det är något som löser sig jätteenkelt - själv har jag shoppat mitt på postorder då jag shoppade en massa annat men det finns i Sverige med.ine bara som granulat a la höstgödse utomhus utan även som bevattning. Annars finns det som Du säger - supershopen, jag måste erkänna att jag är LITE frestad faktiskt!

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon