Mariann
26-03-2003, 19:27
Tror du man kan vattna tomaterna också med den?
Det är ju käckt om man kan vattna allt (blommor+grönsaker) med den,så slipper man vimsa runt med en massa olika sorter.
Ingrid på Västkusten
31-03-2003, 07:29
Jaaaa-a det borde ge en fin bladmassa :-)
Skämt åsido - jag använder helst PK till tomaterna samt mina kaktusar & suckulenter samt vissa andra växter. Det är frestande att använda en - men först vill man kanske elda på för att få en fin blasdmassa sedan vill man ju ha blommor och frukt och då övergår man till PK - ungefär så gör jag med mina pelargoner med - vissa andra prydnadsväxter i kruka med.
Hälsar Ingrid
Ingrid! Vad använder du för PK? Har lite Weibulls PeKå hemma, men jag tycker inte att den löser sig särskilt bra i vatten. Man får väl köpa det där supermedlet på odlingsshopen.com
Lars
Ingrid på Västkusten
06-04-2003, 09:47
Hej Lars,
Håll utkik efter något som heter tomatgödsel i affären, det är något som löser sig jätteenkelt - själv har jag shoppat mitt på postorder då jag shoppade en massa annat men det finns i Sverige med.ine bara som granulat a la höstgödse utomhus utan även som bevattning. Annars finns det som Du säger - supershopen, jag måste erkänna att jag är LITE frestad faktiskt!
Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.