Helen B
Hej,
Jag kollade in Trädgårdsamatörernas hemsida igår och de verkar hitta på mycket bra saker. Hur är det att vara med? Är det spridda åldersgrupper?
Tacksam för svar.
(Här skiner solen och det är ganska så varmt i skuggan! Härligt.)
Malvia
Blev medlem i år i Enköpings Trägårdssällskap. Föreningen är väldigt aktiv med kurser, planbytardagar och utflykter till växtsevärdheter. Projekt just nu är Ide- trädgåren. Läs mer på hemsida: www.enkopings-tradgard.com. Riksföreningen heter Svensk Trädgård.
( här skiner solen, varmt i skuggan, men det var minusgrader i natt)
BjursBerit
Jag är medlem i STA .Våra lokalkretsar (Luleå,Piteå) är mycket aktiva med kurser,träffar,trädgårdsvandringar,sambeställningar,föreläsningar och mycket mer...Sen får man ju inte glömma frön, man får beställa frön från det medlemmar har skickat in och det är en guldgruva.Medlemmarnas ålder är spridd det finns "gamlingar" men det har börjat komma mer yngre för var år. Jag tycker att den föreningen ger mig hemskt mycket, sen att jag är medlem i flera andra lokala trädgårdsföreningar gör att ibland kan det vara lite snärjigt att hinna med alla aktiviteter. biggrin.gif biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Jag är med i STA:s Bohuslän-Dalslandskrets som också är mycket aktiv - alla de ovannämnda aktiviteterna finns här också. Vi har både yngre och äldre medlemmar som skänker så mycket växter till våra lotterier att man sällan går hem tomhänt från ett möte. I morgon åker jag på en trädgårdsresa till Danmark med kretsen! Jag är också med i Tjörns trädgårdsförening och Grävarna i Stenungsund.

Olle
Caprice
Rekommenderar dej absolut att gå med i STA..!

Mkt intressanta föredrag att gå på, roliga kurser samt mkt kunniga människor i alla åldrar, alltifrån ca 18 - 85..

Dessutom har du ju frölistan där du får köpa frö ifrån andra medlemmar en gång/år... wub.gif

Caprice
kerstin z5-6
Yes skriver under på allt som sagts! laugh.gif
Betty
Samma här, skriver under på alla kommentarerna, speciellt med BjursBerits - för vi är med i samma föreningar! wink.gif
Hannele
CITAT (Helen B @ 20-05-2005, 09:10)
Hur är det att vara med? Är det spridda åldersgrupper?

Du kan gå med och spana in stämningen, innan du betalar. laugh.gif
Helen B
Det låter toppen. Tack för era svar wub.gif nu ska jag anmäla mig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon