Full version: Virus varning
e_sedell
Jag fick ett mail med texten;

CITAT
Hej igen! Här är skärmsläckaren som jag snackade om. George W Bush verkar inte vara allför bright om man ska tro brittiska komiker. :-)

Och en bifogad skärmsläckare.
Man blir ju nyfiken och undrar vad man missat/glömt. Viruset aktiveras inte förrens några dagar efter att man blivit infekterat (altenativt ggr man öpnar internet/ timmar on-line=) och då i samband med att man öppnar webbläsaren, då märks det ju inte lika tydligt. Mailet skickar sig troligen vidare atomatiskt.
e_sedell
Såg nyss att jag fått flera lika dana, dock med andra avsändare...
Annelie
Hej och god kväll!

Hoppa in på följande länk så kan du/ni läsa allt om detta virus:

Virusinfo
Posse
Låter som du beskriver den elaka masken "Ganda", information om den finns på
PE_GANDA.A

Den har landat även i min Inbox, men jag gick inte på det. tongue.gif
e_sedell
Ja det är det viruset jag fick! Man blir så sur
Gossen Ruda
Om det kan vara till nån tröst så har polisen fått tag i spridaren. Han var från Härnösand. Kommer att bli åtalad men kommer knappast att kunna betala ev skadestånd. Jag fick också ett infekterat mail men Panda antivirus klarade av saken. Hoppas att du inte blir sur nu, men jag fattar inte hur nån internetsurfare i dagsläget kan riskera sin dator genom att inte ha ett uppdaterat virusprogram! Och brandvägg. Och framför allt skall man direkt slänga mail där avsändaren är obekant och det finns bilagda filer. Och stänga av förhandsgranskaren i Outlook.
e_sedell
För det första så har ja ett bra antivirusprogram, Norton och Catch. Sen så skickades mailen till min mail som jag har vart försiktig med, den jag använder här på forumet. Adressen lät ganska bekant och jag hade deltagit i en diskution, en oseriös om USA där jag har för mej att någonting om skärmsläckare nemdes. Men jag vet inte ved...

Vad kan man få tag i Panda antivirus då?
Posse
CITAT (e_sedell @ 26-03-2003, 21:41)
Vad kan man få tag i Panda antivirus då?

ohmy.gif Google-sökning: Panda antivirus
Ralf
Två enkla grejer mot virus
Jag använder antingen WEB-mail, typ www.mail.nu
eller
så kör jag men Netscape. Då dundare ej macron gång från office-bilagor och annat. I alla fall inte för mig.

Men kan det ju bara sägas: ta inte emot alla "roliga" bilagor som kommer då o då, tex till jul. tex PowerPointbildspel som kan vara roliga....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon