Kana
Hade ju som nybörjare kallt räknat med att det säkert är en del som inte kommer upp... och det tar säkert ett tag också. Men icke då, här gror 100% av fröerna inom ett par dagar maximalt. Sådde tomat, basilika, nejlika och solros i söndags. Och det har redan kommit upp... alla basilikafröna och alla solrosfröna har åtminstine grott. Inte ryms de på min balkong allihop! Men inte kan jag slå ihjäl dem nu när jag har satt dem till världen heller... *suck*
Eva i Skåne
Antingen är det fel på ena eller andra hållet, men det är ändå roligare när det blir för mycket smile.gif . Vänta ett tag och sen får du satsa på de kraftigaste plantorna. Jag vet att det är svårt att kasta resten, men du har ju inte plats......
Säkert finns det folk i bekantskapskretsen som vill ta hand om lite av ditt överskott.
Lycka till wub.gif
Annika Ljunggren
Oj. Här känner jag igen mig. Är nybörjare och har precis samma "problem". Jag sådde massor av allt möjligt och allt har ju grott! Nu har min sambo satt stopp för allt kruk och jord köpande.. laugh.gif

Frågan är ju bara vart man ska ha alla paprikor (och allt det andra). wacko.gif

/Annika
Betty
CITAT (Annika Ljunggren @ 26-03-2003, 21:46)
Frågan är ju bara vart man ska ha alla paprikor (och allt det andra). wacko.gif

Det är då man inser hur bra det är att ha släkt & vänner & grannar o.s.v. biggrin.gif
Nette
Jag gjorde likadant förra året. Plantor överallt jag varken orkade eller hann ta rätt på allt. Vissa blev inte ens omskolade. Och så fick jag dåligt samvete över det som inte kom ner i rabatterna och landet. I år har jag lärt mig. Fortfarande mycket frösådd men inte lika mycket. Och jag tänker vara hårdare inte spara allt utan gallra ut de bästa plantorna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon