Full version: Familjehem
rabalder
Jag har ett fosterbarn som bott hos oss i 4år. Hon är snart 8år. Hon är mig lika kär som om jag fött henne själv!
Snart kommer en pojk på 13år till oss. Jag är lite spänd på hur det kommer att gå. det är svårare att ta hand om ett större barn tror jag. Han kommer att få det bra hos oss illafall. Jag ska se till att han får ringa och hälsa på sina anhöriga ofta. det gör ont i mig då jag tänker på hur många barn, som far illa i vårt land!
Jag skulle vilja säga till alla: var inte så snabb att döma andra människor. Det sociala arvet är tungt att bära!
gammelnalle
Beundrar dig och er som orkar ta er an andras barn....

Och visst har du rätt, vi dömer för lätt.

Jag har själv en tösabid med ett funktionshinder..... och gissa om det har varit problem.....nu är hon myndig men bor varannan helg hos en "stödfamilj" som är TOPPEN!!!!

Vi behöver fler av din kaliber!!
Snöflinga
Eloge till er ....... håller tummarna för att det skall gå bra rolleyes.gif

Tyvärr finns det alltför många barn som har en tung "ryggsäck" att släpa på...... blir dömda på förhand av människor som som inte vet vad de har i bagaget.
Ciczi
Har en bekant som inte kunde få egna barn så hon och hennes man öppade dörren till sitt hem för barn som behöver komma till en ny miljö. Tror att de har fostrat 7 barn vid detta laget.

Ciczi
yla
min dotter som har tre egna barn har också ett fosterbarn
det är så bra att de finns människor som vill o orkar o angagerar sej i dessa barn som finns o behöver ett hem
Inte tänkte jag på de då då jag hade orken
känns som om jag missat en bit
men dotra gör ett bra jobb o har alltså fyra barn rolleyes.gif
TeliaNet
CITAT
här diskuteras allt mellan sandslott och nageltrång

kommer inte ihåg vem som skrev detta, tror det var gammelnalle, men jag kommer ihåg texten.

jag skulle också kunna tänka mig att sätta mig in i LVU- och HVB-verksamhet, inte bara för barnens skull utan för tillskottet på omkr 3000 kr/dygnet.
yla
CITAT (TeliaNet @ 21-05-2005, 15:00)
CITAT
här diskuteras allt mellan sandslott och nageltrång

kommer inte ihåg vem som skrev detta, tror det var gammelnalle, men jag kommer ihåg texten.

jag skulle också kunna tänka mig att sätta mig in i LVU- och HVB-verksamhet, inte bara för barnens skull utan för tillskottet på omkr 3000 kr/dygnet.

en fosterhemsplacecring ger inga såna där summor telia
jösses då skulle de inte finnas några behövande barn kvar o placera
de begriper säkert tillome du

nej du de e inte så himla mycke pengar de rör sej om
men kan tänka mej att de ger lite mera pengar om man har ett fosterhem med personal o läkare o kuratorer o sånt men då e de juinte fråga om placering i familj utan institution

fast jag har aldrig fattat att de ska vara sååå dyrt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon