lolo
Sådär, nu var jag ute och fotade, blev bättre bild nu. Såhär ser den alltså ut:
lolo
Någon som har en gissning på denna växt?
zaaritha
Kan ej--men; nyfiken!! wub.gif
wolkenkrabber
nunneört?
lolo
Alltså, det är ju inte KLOKT vilken fin hjälp jag får från er ikväll! Ja, det måste vara nunneört, ser exakt likadana ut de bilder som finns på internet som min växt. Växtsättet stämmer också, men jag har den lustigt nog inte i övriga trädgården, utan bara där den gamla komposten varit (vars innehåll ligger på marken och säkert är jord som växterna trivs i). Har flera småplantor av denna i blom också, men bara som sagt i kompostjorden än så länge, fast den kanske sprider sig med frön eller jordlöpare? rolleyes.gif
zaaritha
Vilken sort av nunneört??
lolo
Jag vet inte, men den liknar sibirisk nunneört väldigt mycket, växer som i ruggar, i "buskform" och är ganska hög, flera dm ovanför marken i alla fall. Så här ser den faktiskt ut, hittade denna bild via följande länk: http://linnaeus.nrm.se/flora/di/papavera/c...yd/corynob.html
zaaritha
Ja--det stämmer ju!!
Har du plantor att dela med dej av??
Vill gärna ha!
Hör av dej!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon