Full version: Kolla hon blommar
lilla mamma
Kolla in min söta donna, hon blommar
Sulawesii
Söt!
Jag har också en (en fröuppdriven) som blommar för första gången nu!
Storåtjejen
Visst är de fina! wub.gif
Tog en bladstickling från min dotter i förra året och nu blommar med mellan 75-85 blommor på en planta biggrin.gif Den är verkligen tjusig. Står i ett ljust norrfönster och verkar trivas riktigt bra.
Har en massa bebisar på gång.

/Storåtjejen
Sulawesii
Oj! Det var många blommor det, kul!
Jag försökte nyligen föröka en Streptocarpus med bladbitar, men de bara ruttnade. Ska göra ett till försök så småningom.
grodchen
Det ruttnade för mig också! Och då använde jag ju ändå ett tjuvat blad, som ska vara så mykcet bättre. Ska det inte vara enkelt att föröka? Jag delade bladet på mitten längs med nerven, och stoppade ner det en liten bit i jorden. Sen var jag där med blomspruta och försökte hålla fukten.
Storåtjejen
CITAT (grodchen @ 27-05-2005, 10:44)
Det ruttnade för mig också! Och då använde jag ju ändå ett tjuvat blad, som ska vara så mykcet bättre. Ska det inte vara enkelt att föröka? Jag delade bladet på mitten längs med nerven, och stoppade ner det en liten bit i jorden. Sen var jag där med blomspruta och försökte hålla fukten.

Jag gjorde precis så oxå fast satte en plastpåse med några lufthål över. Det tog vääääldigt sleep.gif lång tid innan jag skymtade något, men som kom det bara mer och mer längs hela kanten. Nu har jag satt varje barn i egen kruka och kan bara hoppas att de blir lika fina dem rolleyes.gif
Jag var nära att ge upp, men så var jag på trädgårdsmässan i Örebro och frågade nån där och fick svaret att det kan ta lite tid. Vilket det alltså gjorde! laugh.gif

/Storåtjejen
haltalotta
hej
undrar hur man får upp bilden?Ser ingen blomma-Är en dyrkare av dessa underbara streppar,har tagit hem en del fr usa o england..Hur gör man när man ska bifoga bilder till forumet,ska man ha ett fotoalbum?mvh as
lilla mamma
ska infoga bilden igen, raderade den i albumet av miss
tag
Anita
haltalotta
Förmodligen gör jag fel,.Går in på din sida o kollar fotoalbum det är inte inlagt sedan okt 2003 står det,kollade bilderna men fann ingen..Är jag helt ute o cyklar?mvh as
haltalotta
hej
har lagt in några bilder på streppar..mvh as
lilla mamma
Här igen
haltalotta
den var läcker,,mvh as
lilla mamma
vänta bara, har ca tolv olika till med knopp i rolleyes.gif

Anita
haltalotta
Har du gamla sorter el är det nya med namn?mvh as
lilla mamma
Inga namn men många med minnen
Emser
Va fina! Men hur sköter man dessa då?
lilla mamma
övervattna INTE. Låt dem hänga lite med bladen innan du vattnar.
Ej direkt sol och gärna många tillsammans för luftfuktighetens skull.
Sulawesii
Och så vill de gärna ha de svalt. Gillar inte värme.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon