jessica zon6
Jag sitter och ska gra mina anteckningar p rets frsdder mer lttlsta och tnker lgga in de p access... men har fastnat p vilka fltnamn (Rubriker) jag ska anvnda. mad.gif

r det ngon som kan hjlpa mig, hur har ni gjort?

MVH Jessica
Annlo
Jag har gjort ett eget i exel i enklaste modell...
Kolumnerna heter t.ex. "sort, datum sdd, tckt eller ytlig sdd" mm
Om du vill kolla p ett ex s maila mig s mailar jag dig min mall, men som sagt den r simpel och kan skert utvecklas!

Annlouice
Gertie
Jag har ocks gjort ngra olika vldigt enkla "vxt-listor".
Skickar ocks grna en mall av varje om du hr av dig.
jessica zon6
Tack fr svaren, jag mejlar smile.gif smile.gif

/Jessica
TeliaNet
CITAT (jessica zon6 @ 21-05-2005, 18:00)
Jag sitter och ska gra mina anteckningar p rets frsdder mer lttlsta och tnker lgga in de p access... men har fastnat p vilka fltnamn (Rubriker) jag ska anvnda. mad.gif

r det ngon som kan hjlpa mig, hur har ni gjort?

MVH Jessica

jag studerar databashantering i access och mySQL.
access r ett program fr att behandla enorma mngder data.
du kanske har stt typ hundra vxter, d r excel lttare.
men i access kan man lgga till formulr och frga databasen frgor.
jessica zon6
Jag hller precis p att ta datakrkortet och klarade precis accessprovet igr.
Jag har brjat att lgga in mina pbrjade anteckningar om mina ca 150 frsdder,tex sdatum groddatum kylas/varmsdd m.m. p access fr jag tycker att den r smidigare i slutnden d det bde gr att f ett bttre urval och gra relationer mellan olika listor.Och man behver inte behandla enorma mngder data fr att kunna anvnda access wink.gif Det gller bara att veta hur man anvnder en relationsdatabas.

MVH Jessica
KURT
Frn Thompson & Morgan Seed Germination Database och Frer.nu kan man f inspriation till vilka fakta man vill ha med. ven Kulturvxtdatabsen och STAs Optimal Frsdd kan vara anvndbara.
TeliaNet
CITAT (jessica zon6 @ 24-05-2005, 09:04)
Jag hller precis p att ta datakrkortet och klarade precis accessprovet igr.
Jag har brjat att lgga in mina pbrjade anteckningar om mina ca 150 frsdder,tex sdatum groddatum kylas/varmsdd m.m. p access fr jag tycker att den r smidigare i slutnden d det bde gr att f ett bttre urval och gra relationer mellan olika listor.Och man behver inte behandla enorma mngder data fr att kunna anvnda access wink.gif Det gller bara att veta hur man anvnder en relationsdatabas.

MVH Jessica

ja, och mnga till mnga relationer. sleep.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon