Full version: Neimegen marchen
rabalder
För skojs skull...
Finns det någon av er som gått denna march? jag gjorde det själv _94 och-96 gamla meriter, men jag är stolt ändå!
Vore kul att veta om någon mera knallat omkring med ryggsäck i 16mil.
MoniqueÖ
Vier daagse rller Nijmegen marchen har jag aldrig gått men när jag var barn och var hos släkt i Nijmegen, Holland så kollade jag in marchen och tog autografer från dem som gick!

Verkar jobbigt! Å alla som gick var jätteduktiga! Du med såklart!

/Q
*Molly*
CITAT (rabalder @ 21-05-2005, 18:43)
För skojs skull...
Finns det någon av er som gått denna march? jag gjorde det själv _94 och-96  gamla meriter, men jag är stolt ändå!
Vore kul att veta om någon mera knallat omkring med ryggsäck i 16mil.

Varför går man den marchen? För protestera mot något eller för nöjes skull, 16 mil låter långt?
Ophelia
Vore en grej att gå marschen. Hade tankar på att långvandra i fjällen i sommar men det får jag lägga på hyllan.
rabalder
Neimegen är för minnet av andra värdskriget. det är militärt i första hand. Jag var hundförare i hemvärnet, tog detta som en utmaning och gick i grupp med I:4 as personal. vi hade alltså uniform
Det var många nationer där BLA U:S:A
Sedan är detta en folkfest för holländarna. Rykter säger att en del av dem går i träskor! Kolla på nätet om du vill veta mera!
PS då vi gick -94 var det 40 grader varmt. Det var skönt att människorna som bodde längst vägen duschade oss då vi gick förbi!
Sulawesii
wub.gif Har aldrig hört talas om den tidigare.
*Molly*
CITAT (rabalder @ 22-05-2005, 18:32)
Neimegen är för minnet av andra värdskriget. det är militärt i första hand. Jag var hundförare i hemvärnet, tog detta som en utmaning och gick i grupp med I:4 as personal. vi hade alltså uniform
Det var många nationer där BLA U:S:A
Sedan är detta en folkfest för holländarna. Rykter säger att en del av dem går i träskor! Kolla på nätet om du vill veta mera!
PS då vi gick -94 var det 40 grader varmt. Det var skönt att människorna som bodde längst vägen duschade oss då vi gick förbi!

Då ska jag kolla på nätet vad som finns om marschen.
Oj, 40 gradet varmt, låter jobbigt att gå i sån hetta, tänk att ni orkade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon