|
Blomstertanten
21-05-2005, 20:36
Av de 7 första bidragen lät 5 som om det var förra årets vinnare Russlana som uppträdde ! Så Ukraina har stor chans att vinna i år också !  Nu är det 6 bidrag av 8
Jag flydde fältet upp hit till datorn mitt i Norges bidrag. Jag hade inte hört det förut men alla har pratat om det. Såååå bra var det inte. Lite Kiss-look-a-like. Försökte de i alla fall!
Jag orkar inte sitta kvar och titta på eländet  Det ena låter om möjligt jävligare än det andra, detta året måste slå alla rekord i dåliga låtar och taskig smak.
Det verkar inte som om jag har gått miste om nåt fantastiskt nyskapande...
Lilla Selma
21-05-2005, 21:15
Nää, tristfrossa får man.... Hälsar Selma
Vad sägs om Danmarks bidrag? mvh  Berit
zaaritha
21-05-2005, 21:36
Malta--fin röst. Norge--kul! Grekland--fartig!
CITAT (Berit @ 21-05-2005, 22:18) Vad sägs om Danmarks bidrag? mvh  Berit Slätstruket.
Snöflinga
21-05-2005, 21:41
Har också tröttnat på att titta, lyssnar i stället på radion och skall pipa in när det blir röstning Tycker det är jobbigt med allt flimmer ljus, som hoppar och far  Inga låtar som man får aha-känsla för .... fast det är klart jag håller på "Stenis", men nu är det ju så att alla länder kottar ihop sig och röstar på grannländerna  och vi har ju som bekant inte så många ..... Så det handlar ju egentligen inte om bäst låt, utan om var man ligger i geografin
ja jag håller på martin... om inte annat så är han ögongodis
CITAT (yenny @ 21-05-2005, 22:42) ja jag håller på martin... om inte annat så är han ögongodis  Jo, vars.....
zaaritha
21-05-2005, 21:43
Låten är skitkass! Snygg o snygg............................ Tja.
ja fast smaken är ju som baken  vilket e tur... annars skulle vi ju slå ihjäl varandra över samma kille/tjej... vilket kön vi nu föredrar..
Jag var inte helt uppmärksam men var det inte så att den kvinnliga presentatören i början hälsade välkommen till 2004 års ESC? Eller pratade hon bara om det förgångna?
Snöflinga
21-05-2005, 22:04
CITAT (Snöflinga @ 21-05-2005, 23:04) Martin är ögongodis :P :P :P sådetså :rolleyes: Är det det som gäller? mvh Berit
CITAT (Berit @ 21-05-2005, 23:19) CITAT (Snöflinga @ 21-05-2005, 23:04) Är det det som gäller? mvh Berit Nej, det är det ju inte i och för sig men om det BARA var musiken som gällde så hade de ju inte behövt att göra en TV-show av det utan kunde nöja sig med att sända låtarna på radio.
okey håller med dig, men jag har en son som är myckt snyggare än Martin och som dessutom sjunger mycket bra och turnerar här och där, mest i utlandet. mvh  Berit
CITAT (Berit @ 21-05-2005, 23:38) okey håller med dig, men jag har en son som är myckt snyggare än Martin och som dessutom sjunger mycket bra och turnerar här och där, mest i utlandet. mvh  Berit Du får lägga ut ett foto, vet jag! Nej, jag bara skämtar med dig. Det är total utseendefixering i de här sammanhangen. Det var nästan lite avväpnande att se Maltas frodiga bidrag. Nu är jag så trött så ögonen går i kors. Jag struntar i resten av omröstningen och går och lägger mig och läser. Jag kommer att somna efter en halv sida. God natt!
MMmm trött blir man. Tänk vad jobbigt det måste vara att stå och rabbla alla poäng! Nä går nog också och lägger mig och ser det sista i sängen. Sverige går det ju inte så bra för.Jag tycker det är för många bidrag, man kan ju inte hålla reda på alla.
Christoffer
21-05-2005, 22:50
I Eurovision song contest idag, så var det nog Norge, Sczweiz och Ukraina som jag tyckte om, eller inte tyckte illa om i alla fall.
CITAT (Rossi @ 21-05-2005, 23:43) CITAT (Berit @ 21-05-2005, 23:38) okey håller med dig, men jag har en son som är myckt snyggare än Martin och som dessutom sjunger mycket bra och turnerar här och där, mest i utlandet. mvh  Berit Du får lägga ut ett foto, vet jag! Nej, jag bara skämtar med dig. Det är total utseendefixering i de här sammanhangen. Det var nästan lite avväpnande att se Maltas frodiga bidrag. Nu är jag så trött så ögonen går i kors. Jag struntar i resten av omröstningen och går och lägger mig och läser. Jag kommer att somna efter en halv sida. God natt! God Natt Foto kommer så fort jag har lärt mig , det här med datorer är inte min specialite och det tar tid skall du veta p g a att jag har så många små plantor som skall skötas om  Sov gott. mvh Berit
Carina Josefsson
21-05-2005, 23:08
Tja, det verkar som det blir Helena från Grekland som vinner. En halv seger till sverige i så fall...eller en fjärdedel kanske Fast nog var Martin bättre. Bättre tur nästa gång!
zaaritha
21-05-2005, 23:20
Martin har bra röst, men låten var SÅ fånig!!
zaaritha
21-05-2005, 23:26
Greklands inslag var ju bra--faktiskt!
Ja Greklands bidrag var riktigt bra men jag tycker att Malta var ännu bättre.
Eva i Skåne
21-05-2005, 23:44
CITAT (Snöflinga @ 21-05-2005, 22:41) men nu är det ju så att alla länder kottar ihop sig och röstar på grannländerna  och vi har ju som bekant inte så många ..... Så det handlar ju egentligen inte om bäst låt, utan om var man ligger i geografin  Men är det egentligen kompisröstning på grannländerna det handlar om??? Kan det inte istället vara så att man har liknande smak i grannländer? Bara en fundering Jag blir rent trött i huvudet av att höra så många låtar på rad, kan inte skilja den ena från den tredje så jag vet inte om där var någon alls jag tyckte om  . Sen tyckte jag det var för många länder som skulle rösta. Det är kanske bra att alla får vara med, men det tog ju sju evigheter. Nej, sov gott på er alla Det borde jag ha gjort för flera timmar sedan...
Jag höll på Stenmark superbra show med tjejerna + han har rösten Sen att pressen har skrivit ner han tycker jag är under all kretik Så inte skulle han komma så långt ner för om man tittar på vissa av dem som blev Top 10 Lettland ååå jissessess då så uselt Men jag gillade oxå Danmarks bidrag
zaaritha
22-05-2005, 00:17
Malta var jättebra! Hon har en fantastisk röst! Stenmarck sjunger bra, men låten var ju skit!!
Tycker tyvärr att Stenmarck gjorde en aningen slät insats, studioversionen av låten är bättre. Men placeringen blev aningen sämre än vad den var värd tycker jag.
*Molly*
22-05-2005, 17:28
CITAT (Pirum @ 22-05-2005, 01:29) Tycker tyvärr att Stenmarck gjorde en aningen slät insats, studioversionen av låten är bättre. Men placeringen blev aningen sämre än vad den var värd tycker jag. Jag tycker faktiskt att Stenmarck var bättre än de flesta andra. Synd att han hamnade på nittonde plats.
Ja, visst var han lite tamare igår än han brukar vara . Han var säkert lite nervös efter all kritik han fått, stackarn.Men de är bara att spotta i nävarna och komma igen ,för han är ju bra grabben
...och jag tyckte det var kul att Moldavien hamnade såpass bra som de gjorde...fast jag hejade faktiskt på Norge... Ang Martin så tror jag att hans bit hade för mycket 70-talsstuk och hälften av de länderna som var med och röstade hade ingen tillgång till populärmusik på den tiden bakom järnridån så de förstod liksom inte grejen helt enkelt...tror jag alltså... Tycker väl själv att låten var helt OK men tyvärr lite för "tam" för att man skall lägga märke till den direkt...den vinner mer i längden
Jag höll på Norges bidrag, men gillade även Schweiz och Grekland. Tycker att Martin förtjänade högre placering, gjorde en bra insats, tycker jag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|