Full version: frost
yenny
Sitter och funderar över när jag ska slippa bära in och ut mina fuchsior... är det någon som har koll på när de sista frostnätterna brukar vara över i stockholm?
Jag funderar över det varje år... måste kanske använda min almenacka för att skriva upp detta år så jag slipper fundera nästa år igen rolleyes.gif
Kajsa
Sista nattfrosten kan komma slutet av maj och första veckan in i juni i mellansverige, det är ofta kyligt då kallas " järnnätterna " tror det är fullmåne då. Köp fiberväv och lägg över dina krukor så slipper du bära ut och in, den klara någon minusgrad.
Fröis
ja, håller med om att det blir lite jobbigt att flytta blommorna ut och in. Men fiberduk verkar vara ett bra tips. Kanske håller rådjuren borta också smile.gif
yenny
okej.. då blir det fiberväv och fortsat spaning på smhis sida som gäller!
gunvor
Har just sett väderleksrapporterna och NU är det frostvarning!!!!!

1 juni 2005 - är det de berömda järnnätterna som kommer nu??
gammelnalle
kul info om uttrycket järnnätter...

majjister bezzerwizzer mezzerschmidt
Magdis
CITAT (gunvor @ 01-06-2005, 20:12)
Har just sett väderleksrapporterna och NU är det frostvarning!!!!!

1 juni 2005 - är det de berömda järnnätterna som kommer nu??

Ojdå, ska man skena ut med frostduken nu då kanske?
Snöflinga
Blir så trött på detta jäkla väder mad.gif Kan inte påminna mig en så kall vår någongång blink.gif

Envisas med att sitta ute, dock med imfravärme och vinterjacka på wub.gif Det är ju bara sanslöst, den 1.a JUNI wacko.gif

Nattfrostvarning också mad.gif Har därför täckt med skynken på det mesta.......... USCH, FY och F-N .........
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon