Full version: Hosta-
Cellestine
Jag skickade efter tre stycken utav Hosta , b la Hosta Minuteman och en som hette Regina något , men det fanns inga bilder . så jag undrar vad för färg och hur stora dom kommer att bli , även Alunrot köpte jag som jag aldrig haft tidigre, är den marrktäckande eller???
vart man skall sätta ner dom eller vad dom passar ihop med ?
Tacksam för svar. rolleyes.gif smile.gif smile.gif rolleyes.gif
katinka
Hej!

Här är hostan "Minute Man"

Bilden kommer härifrån.

Någon hosta "Regina" kunde jag inte hitta, men väl en Alunrot/Heuchera "Regina" som ser ut så här:

Bilden kommer härifrån.

Skötsel och placering vet jag ingenting om, eftersom jag inte har några... Än. smile.gif wub.gif
Caprice
Det är riktiga kalasköp du gjort..!

Alunrot finns antingen med gröna blad, eller röda...
Vilken sort har du köpt?

Hostan blir stora ruggor med tiden som du kan dela...

Caprice
Cellestine
Tack så jättemycke, det var så snällt att ta fram bilder på dom , då vet jag precis vart jag kan sätta ner dom.
Jag köpte den röda sorten av Alunrot , tänkte att det kunde vara fint med lite färg . och blommorna är verkligen vackra - ja nu blev jag jätteglad att jag köpte dom
wub.gif rolleyes.gif
Aries
Verkligen fin Hosta och Alunrot! Ska skriva in dessa på min inköpslista! wub.gif
Yin o Yang
CITAT (Aries @ 23-05-2005, 09:59)
Verkligen fin Hosta och Alunrot! Ska skriva in dessa på min inköpslista! wub.gif

Kolla först om du kan få av någon god vän eller granne. Båda sorterna är väldigt enkla att dela på, särskilt alunroten smile.gif . Plantskolorna tar hutlöst betalt, tycker jag i alla fall, för växter som är lätta att föröka mad.gif . har delat med mig av bl a fänrikshjärta, som jag sett att man tar 30-40;- för, och då är det bara ett par blad i krukan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon