Fortuna
Vilken jord rekommenderar ni till mina balkonlådor, där jag först ska sätta penséer och sedan tagetes och lobelia! bahaus har fem säckar för 99, en sort hette planteringsjord. Är den bara till frön och sticklingar eller fungerar den för "färdiga" plantor också?

De andra sorterna hade torv iblandat. Kan någon förklara vad man använder sådan jord till?

Tusen tack!
Fortuna
Finns det någon jord som fungerar för allt detta- tomater i kruka, luktärter, chili, japansk salladsmix och övriga sommarblommor? Eller måste jag köpa olika jordsorter? Och vad passar till basilika och ruccola?
Almabama
Hej! Det bästa är nog om du kan få tag på blom-/balkonglådejord. Den är dränerad med små lecakulor och dessutom gödslad. Det är förstås planteringsjorden också men den är tyngre och blir lätt hård. Kanske om du själv blandar upp den med liten leca eller perlite? Ha det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon