Full version: Himrod
Hyound
Hej

jag har i ett tidigare inlägg skrivit om knoppar på min Himrod. Men nu är jag lite orolig. Alla förutom en av klasarna, som har blivit ganska stor och fin nu, torkar efter ett tag och trillar av. Gör jag nåt fel ? blink.gif

Om det fortsätter så här så kommer jag i bästa fall att bara få en klase med druvor. Hur länge växer det ut nya klasar?

Mvh
Alexander
Åsa, mälardalen zon 2
Slår blomklasarna ut och sedan trillar av är det nog dålig pollinering.

Om klasarna trillar av innan de slår ut skulle jag tippa att plantan antingen känner sig för ung för att klara av att sätta frukt eller att plantan utsatts för någon slags klimatchock ex. för höga eller för låga temperaturer, torka, övervattning eller liknande.

Hur länge plantan sätter klasar har jag inte tänkt på men det brukar vara under en kort period här på våren och hos mig händer det att det dyker upp lite blommor i juli (dessa klipper jag bort det hinner ju ändå aldrig bli något av dessa).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon