alfons1
Igår kväll hittade vi 4 sniglar i trädgården. Jag får panik... Har vänner till oss som har haft detta problem i några år och jag vet hur de plockar och plockar. Känner att detta skall bli vår sysselsättning nu alla sköna vår och sommarkvällar framöver. Kan någon som hittat ett bra medel mot dessa sniglar skriva och berätta om det. Att plocka, hälla kokhett vatten över och så vidare vet jag. Men ex snigelfritt som en del skriver om, fungerar det och hur använder man det. Vad är priset eftersom en del skriver att det är dyrt och slutligen var kan man köpa det. Finns det ex på granngården?
Fenja
Hej och välkommen hit!
Är det mördarsniglar? Jag har gott om vanliga skogssniglar och de gör ingen större skada faktiskt...
Det finns en sökfunktion här på forumet och man kan få svar på många frågor genom att titta på tidigare diskussioner. Här är en tråd om sniglar som jag hoppas att du har hjälp av. Hoppas att du ska trivas här.
Mvh
Fenja
lena:-)
Snigelfritt fungerar faktiskt. Det finns även något som heter Snigel Effekt som verkar vara lika bra. Visst är det dyrt men jag har strött ut på de ställen som sniglarna verkar komma från samt runt landet. Natten innan jag använt Snigel Effekt åt de upp hela ruccolaraden och satt och mumsade på sparisen .Nu när jag går ut på kvällen så är det sniglar men de är på väg bort från landet. Antagligen har de ätit av giftet och ger sig av.........att dö...............huvvaligen........Man kan även hitta sniglar som äter av giftet. Så visst verkar det att fungera. Jag köpte en låda på Granngården föär dryga 100-lappen, jag har strött ut kanske hälften...det varar väl ett tag får man hoppas. Jag tror det är viktigt att ta dom så snabbt som möjligt annars blir dom ju bara fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon