fruberglund
Var till min ena moster häromdan.

Det har brunnit i deras sommarstuga som de hade tänkt flytta ut till nu i sommar när hon blir pensionär. Såg bedrövligt ut. Nu ska de bygga ett nytt hus istället med början i höst så det blir inte förrän nästa sommar de kan flytta ut.

Men inget dåligt som inte för något gott med sig.

De får ett nytt hus och JAG fick en massa perenner med mig hem. Hon hade ju rabatter utmed husväggarna och de måste ju flyttas så då fick jag lite växter.

Några fynd:
röd bondpion
gul rudbeckia
vit och lila syren
lite tulpanlökar
någon sorts hybrid-vitsippa (ser ut som vitsippa, blommar nu på våren fast har samma storlek som höstanemon)
violina
Grattis till dig!

Mindre grattis till din moster. Det är klart skoj med ett nytt hus bara hon inte blev av med värdefulla minnen. Bra att dela med sig så kanske man kan få tillbaka senare om man lyckats ta död på något. Fast det klarar jag bäst med krukväxter inne. tongue.gif

Sorterna du fick var ju riktigt odödliga torparväxter. Jättebra!
snofsan
Gratulerar. Det är en samling riktigt "svenska" växter.

Men fru Berglund skulle ju inte arbeta så förskräckligt!

Förresten - barnet skall väl få ett eget vårdträd?! Päron t ex! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (fruberglund @ 22-05-2005, 10:23)
någon sorts hybrid-vitsippa (ser ut som vitsippa, blommar nu på våren fast har samma storlek som höstanemon)

" Vitsippan " är antagligen en tovsippa ! Eller kanske vit Balkansippa !
fruberglund
CITAT (Blomstertanten @ 23-05-2005, 12:01)
CITAT (fruberglund @ 22-05-2005, 10:23)

" Vitsippan " är antagligen en tovsippa ! Eller kanske vit Balkansippa !

Absolut inte Balkansippa, det vet jag för såna har jag redan smile.gif Ska kolla upp den andra sorten och se om den liknar.

Klart ungen ska ha ett träd! smile.gif Päronträd har vi redan ett men plommonträd har jag länge velat ha så det lutar nog mot ett sånt i så fall!
fruberglund
Jaaaaa, Tovsippa är det, tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon