Full version: Sköta luktärter?
Jill-Ulrika
Sådär nu har jag gjort ännu en förvånande upptäckt på balkongen. De för gamla luktärtsfröna som jag chansade och slängde ner i en djup kruka på balkongen, har tagit sig. blink.gif

Det är ju jätteroligt. Men nu har glädjen förbytts till orolig förtjusning för hur ska jag få dem att trivas på bästa sätt.

Mina luktärter har tidigare varit något av ett bekymmer eftersom de blir rangliga får för få blommor och ibland stryper varandra med sina "slingertenktakler": Sen klättrar de inte som jag vill, fast jag på bästa sätt försöker styra dem rolleyes.gif

Hur ska jag sköta mina nya skyddslingar på bästa sätt? Ska jag toppa dem var och när isåfall och hur djup bör krukan vara för att de ska trivas bäst?
Fenja
Luktärtor
Mera luktärtor
Ännu mera luktärtor
Mvh
Fenja
shiva
Luktärtor vill ha djupa krukor! Hellst 30 cm eller mer. Balkonglådor är inte att rekomendera.
det är iallafall mina erfarenheter.
Magnus
Jill-Ulrika
Förresten, kan luktärtor och sockerärtor klänga tillsammans? Eller kan de dra på varandra ohyra eller inkräkta på varandras näring om de står i samma kruka?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon