Fortuna
Jag ska till BAhaus i morgon och köpa jord till mina balkonglådor, där det först och främst ska planteras penséer. Många varnar för billig jod- de säöjer något som heter Econova planteringsjord billigt. vad tror ni om den?

Finns det egentligen någon typ av jord som fungerar för allt detta- tomater i kruka, luktärter, chili, japansk salladsmix och övriga sommarblommor? Eller måste jag köpa olika jordsorter? Och vad passar till basilika och ruccola?
Tusen tack!
anne
tongue.gif Hej. Jag brukar köpa billig jord men blandar ut den med lite kogödsel och vanlig blomjord. På detta sättet så kan jag själv blanda och ge växterna de förusättningar de vill ha. Man slipper köpa en massa olika sorter och till de växter som kräver mycket vatten köper jag vatten kristaller. Har du en kompost så blanda gärna i lite till tomater och änglisar. tongue.gif Mvh Anne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon