djingis
Vad är skillnaden? Hjälp?
kerstin z5-6
orangeri -har samma temp året runt ca + 20 .. som medelhavsklimat -i det odlas förträdesvis citrusfrukter ...Tillkom under den viktorianska eran då mer exotiska växter började importeras till England
Växthus är allt från kallväxthus till uppvärmda med fläkt ..
djingis
Ohh, tack för det svaret då är detta som kallas för vinterträdgård eller?
Då är det detta som jag önskar mig någon gång i framtiden biggrin.gif
kerstin z5-6
ja ibland smile.gif Välkommen till min sålänge då smile.gif Klart du ska ha en sån biggrin.gif
djingis
Vad avis jag blir, men gläds med dig!
Jag har nu suttit och gottat mig åt dina bilder. biggrin.gif
jaca
CITAT (kerstin z5-6 @ 23-05-2005, 11:29)
ja ibland smile.gif Välkommen till min sålänge då smile.gif Klart du ska ha en sån biggrin.gif

Hej,

förstår att du har en vinterträdgård men lyckas inte se om du lagt in bilder här wacko.gif . Vore jättekul att se hur din ser ut då jag också har en men tyvärr utan bilder än så länge.

Jag har golvvärme i min men vintertid skruvar jag ner värmen lite, så just citrusträd, oliver osv ..ska trivas. De vill ju ha 10/12 grader för att må bra på vintern, men får stå ut med mellan 14 och 17 grader så jag också ska vilja vara där.

Vore jättekul att se lite bilder på din (och andras) vinterträdgårdar och se hur ni använder dem.
kerstin z5-6
Klicka bara på albumikonen lägst ner i detta inlägg - Bienvenido smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon