*solis*
Min pyssel lust är ordentligt på gång smile.gif Jag sitter i min "skapar-fåtölj" och gör kort och kuvert och skriver brev smile.gif

Då och då går jag ut med vovvarna eller så lagar jag mat eller städar smile.gif

Men så fort som jag någonsin kan sätter jag mig i min fåtölj och fortsätter med skapandet smile.gif

Jag har mängder av tapetprovkataloger som jag använder i mitt skapande och alla pennor och klitter etc. etc.

Finns det andra pysslare här på forumet?
yenny
Japp det finns det!
jag pysslar med allt möjligt... pärlor är väl det mesta jag pysslar med.. både väver och virkar med pärlor.. o så brukar det bli lite kort när någon fyller år... och små figurer av fönsterfärg att sätta på fönster och kakel.. o säkert en massa annat också biggrin.gif
shiva
Hej Jenny!
Har Du dina fuchior i ett akvarium, eller på botten i en simbasäng?
Är det inte "lite" bått? biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Fast det var fint altså, stämmningsfullt!
Magnus
stina
Jag älskar att pyssla - tyvärr räcker inte tiden till till det särskilt ofta sad.gif Förr stickade jag, virkade, broderade mm. Nuförtiden blir det på sin höjd lite läsning innan jag somnar. Och jag har inga barn!!!! Hur i hela fridens namn hinner ni som har det????

/Stina i 200 knyck i livet
Rossi
Ja, om läsning räknas till pyssel så pysslar jag VÄLDIGT mycket. laugh.gif

Annars avskyr jag pyssel. Jag tycker inte om smått pillerigöra. Det gör mig vansinnig!

Fast jag tycker om att pyssla med blommor och krukväxter och arrangera fina blomstergrupper och så. Men det är ju lite större saker än pärlor och garn och trådar m.m.
stina
CITAT (Rossi @ 24-05-2005, 08:36)
Ja, om läsning räknas till pyssel så pysslar jag VÄLDIGT mycket. laugh.gif

Nja - måste väl erkänna att läsning kanske inte kvalar in som pyssel... Men vi kan väl låtsas det så att vi inte behöver känna oss "opyssliga" wink.gif
Rossi
CITAT (stina @ 24-05-2005, 08:38)
CITAT (Rossi @ 24-05-2005, 08:36)
Ja, om läsning räknas till pyssel så pysslar jag VÄLDIGT mycket.  laugh.gif

Nja - måste väl erkänna att läsning kanske inte kvalar in som pyssel... Men vi kan väl låtsas det så att vi inte behöver känna oss "opyssliga" wink.gif

Ha, ha! Ja, det gör vi!

Min man är mycket pyssligare och mer noggrann än vad jag är. Der är alltid han som får slå in paket eftersom det blir snyggast då. Ja, jag får förstås göra det när det är paket till honom men snyggt blir det inte.

När vi skickar julkort så är det han som klipper och klistrar och lackar m.m. Jag får stå för julbaket istället. Baka tycker jag om!

Ps. Vi har inte heller några barn.
stina
CITAT (Rossi @ 24-05-2005, 08:40)
När vi skickar julkort så är det han som klipper och klistrar och lackar m.m.

Viskickar inte ens några julkort (rodnar) unsure.gif

(Min man är lika opysslig)
carol
CITAT (yenny @ 23-05-2005, 23:04)
pärlor är väl det mesta jag pysslar med.. både väver och virkar med pärlor..

Virkar med pärlor - hur gör du då? Låter skoj, men hur ser det ut?
yla
kan ni inte knalla in på handarbetsidan o lägga in lite bilder på ert pyssel o hur man gör o så d e vore kul me inspiration

de finns ju så mycket man kan göra o ibland behövs en liten knuff i rätt riktning me lite aha feeling
yenny
CITAT (shiva @ 23-05-2005, 23:09)
Hej Jenny!
Har Du dina fuchior i ett akvarium, eller på botten i en simbasäng?
Är det inte "lite" bått? biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Fast det var fint altså, stämmningsfullt!
Magnus

Nä... inte på botten av en simbasäng... laugh.gif bara en extremt dålig digitalkamera sad.gif
yenny
CITAT (carol @ 24-05-2005, 09:28)
CITAT (yenny @ 23-05-2005, 23:04)
pärlor är väl det mesta jag pysslar med.. både väver och virkar med pärlor..

Virkar med pärlor - hur gör du då? Låter skoj, men hur ser det ut?

Hej... nu ska vi se om jag lyckas lägga in en bild... jag tror dock den är lite suddig..
carol
Så fina! wub.gif
yenny
Tackar biggrin.gif om du har lust kan du titta i mitt album... dår har jag lagt till lite bättre bilder.
Biggan_
Åh så fina handarbeten du har gjort!! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
yenny
Tack tack biggrin.gif
*Molly*
Jättefint Yenny! Var har du lärt dig att väva och virka med pärlor? smile.gif
yenny
CITAT (Molly @ 24-05-2005, 13:15)
Jättefint Yenny! Var har du lärt dig att väva och virka med pärlor? smile.gif

Tack igen biggrin.gif
ja att väva med pärlor lärde jag mej när jag var liten..mamma har alltid varit pysslig så därifrån kommer nog det..
virkningen har jag lärt mej av en dam från iran... fast det är ett vanligt handarbete uppifrån norrland också (samerna om jag inte mins helt fel)
yla
jättefint va de
de ville jag kunna hur man gör wub.gif
*solis*
yenny;så fina handarbeten du har gjort wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon