Eva i Skåne
För 30-35 år sedan planterades dessa tre buskar. Den ena är kraftigt dominerande och jag tror den sattes något år före de andra två.
Busken till höger irriterar mig genom att ha så mycket tomma grenar med bara några blad i topparna.
Förra veckan var jag ute med sågen och tänkte kapa lite på måfå unsure.gif , men när jag såg att det trots allt var knoppar på de glesa grenarna har jag nu besinnat mig och väntar en månad till.

Hur mycket ska jag ta bort? Ska jag såga av grenarna enda inne? Finns det chans att det bryter nytt?

På första bilden ser man den stora busken till vänster, den svaga till höger och med lite god vilja kan man ana att det finns en tredje buske mellan/ bakom dessa två. Det är den högra buskens taniga grenar som syns på nästa bild.

Hannele
Senaste Gröna Rum handlade om rhododendron, och de såg så ut så där
innan Kenneth Lorentzon sågade ner dem, se länk.
Eva i Skåne
Tack Hannele.
Jag tycker att jag aldrig brukar missa Gröna rum, men jag måste ha sovit under förra programmet wink.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon