Full version: KERSTIN *ropar*
Annie-72
Min stamros som jag tidigare pratat med dig om ang sort-bestämning mår inge gott.. Han är nu inne på 5:e året men i år producerar den bara gula blad, några enstaka fräscha gröna. Ser ingen ohyra, han har fått ny jord~dock inget benmjöl(men det har han aldrig fått tidigare..) VAd kan detta bero på, blir såå ledsen om det är slutet för honom sad.gif sad.gif
Kajsa
Funderar vad jag själv skulle gjort, antar du har den i kruka, peta ner provadopinnar om det nu är någon ohyra inte alltid lätt att se. Blanda in kogödsel från påse, skulle tagit en hel del. Tycker det blir väldigt trångt för stamrosorna med jord och näring i krukorna, när man planterar om på våren är det mest rötter, trots att krukan är väl tilltagen tycker jag. Har du haft den i fem år ska den väl hänga med länge till hoppas vi.
kerstin z5-6
ohmy.gif Hm .. har han fått komma ut ? Ibland kan krukisar bli illamående .. nåt med salter o sånt som lagras upp i krukmiljön -jag sätter sådana -misstänkta i rabatt över sommaren ..för att de ska få lite fritt grönbete "- kan hjälpa
Om du inte ser ohyra vet jag inte annars-hoppas han kryar på sej
K
Annie-72
Har ikväll kollat över den med lupp... Det är nåt svart som kryper. Ska spruta den imorgon med såpa, vatten och T-sprit. Den har fått massor av ny jord så den borde vara nöjd men vi får väl se. Trist är den iaf...
kerstin z5-6
okido svarta kryp provadopinnar eller såpasprit eller bägge -tur det var så tidigt -den hinner bli frisk innan midsommar laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon