Full version: Balsampoppel
Dr_Westerlund
Törs man plantera en balsampoppel i ett hörn av trädgården.
Det är ca 30 m till huset och jag tror inte att det ligger några ledningar i närheten. Av mycket sentimentala skäl vill jag sätta en stickling i hörnan.

Det gränsar inte tilll någon granne utan bara en väg.

AnnaLena
kerstin z5-6
jag älskar den -men rotskotten är besvärliga -där du beskriver bör den bli fin !
Dr_Westerlund
Jisses så snabb du var huh.gif

När du nu är på "tråden"... Jag har kikat och förstått att du är en rosälskare av stora mått. Kan du tipsa om rosor lämpliga till en ca 40m lång häck i zon 4 blåsigt. Har letat i roslistan men det är svårt att se om de är liknande i växtsätt. Jag ser gärna en variation i färg men vill att de ska vara liknande i typ. Om du förstår wacko.gif

Narurligtvis får de gärna blomma länge eller komplettera varandra i blomningstid. Såg en F:J "tyskt namn" i roslisrtan som var fantastisk och mörkröd. Skulle kunna tänka mig en vit bas med olika färginslag.

AnnaLena

Ps pga ekonomiska skäl vore det bra om de inte behöver inköpas på de finast butikerna. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon