Full version: Asfaltsanläggare
Helen B
Idag fick jag påringning av en engelsktalande man som undrade om vi ville byta till asfalt på vår grusuppfart. Nix, det vill vi inte. Då gav han ett pris på att gräva ur jord, lägga matta och fylla på med grus för 18.000. Vi har en kille som ska göra det förhoppningsvis snart och han är superduktig.
Jag måste säga att det kändes konstigt att bli uppsökt av trädgårdsanläggare i dessa tider blink.gif Jag menar att alla man ringer har ju inte tid förrän nästa år. Jag har hört talas om dessa asfaltsläggare förut. De gör ett skit/slarvjobb och drar sedan vidare och man har ingen aning vart.
Är det någon som känner igen detta?
Nu såg jag att han har varit hos en granne, hoppas att de blir nöjda unsure.gif
yla
har hört talas om dom o de va visst inte bra men de va ett tag sedan o de va på tv dom pratatde om det wub.gif
kristerh
Varning för dessa asfaltsläggare, det brukar vara jättedålig kvalitet på asfalten de lägger, dessutom brukar inte jobbet de gör vara så speciellt bra heller.
krister
Helen B
CITAT (KURT @ 24-05-2005, 06:56)

Det måste vara samma eller kompisar. För den här mannen talade engelska med Irländsk accent.
MimE
Polisen brukar vara intresserade av att få veta när de dyker upp.
Slå en signal till 114 14 (dvs icke akuta ärenden)

/Mimmi
Fredi
Usch, gillar inte asfalt på uppfarter, vart skall ogräset ta vägen då???

Troligtvis läggs den stulna asfalten med stulna verktyg.
netaave
Mina gamla föräldrar som bor inne i Uppsala fick också påhälsning av en engelsktalande man som erbjöd asfaltanläggning, som tur var var vi där då men det kändes lite olustigt.
Eva i Skåne
CITAT (MimE @ 24-05-2005, 14:10)
Polisen brukar vara intresserade av att få veta när de dyker upp.
Slå en signal till 114 14 (dvs icke akuta ärenden)

/Mimmi

Det finns all anledning att tipsa polisen.

Bortsett från ett dåligt jobb, efter vad ni skriver, så kan de vara ute och rekognicera för att hitta oärliga "extrainkomster" unsure.gif mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon