Full version: Studentpresent
Iza
Har ni några bra förslag på vad min son skulle kunna få i studentpresent upp till ca 2000:-?
Har funderat på en bra rakapparat eller en digitalkamera.
Är det för tråkigt?
Han största intresse är bilar och tjejer som de flesta killar!
Reserv
har han inte önskat sig nåt då? unsure.gif
netaave
Rakapparat är ju dyra och säkert bra att få men undrar om en kille i den åldern uppskattar det.
Vore det inte bättre med något som kan vara ett minne som står sig tidsmässigt, både rakmaskiner och kameror är ju sånt som efter några år blir omoderna eller tar slut.
Jag skulle satsa på en bra klocka ellr snyggt smycke som är tidlöst. När vår son tog studenten så köpte vi en lite grövre maskulin halslänk med tillhörande armlänk i silver. Han är 30 nu och använder det än idag.
Klackring är väl också något som karlar brukar ha.
farbror B
Spontant håller jag med netaave, om du bara ska köpa en "nyttopryl" så kan du vara säker på att grabben vet exakt vilken modell han vill ha och inte nödvändigtvis den du hade tänkt... i såna fall är det lika bra han får en "check" på pengarna och får handla själv.

Låter kanske tråkigt, men försök fråga honom lite, så kanske han berättar något som han vill ha.
Kanske fråga honom just så, om han vill ha nån nyttopryl, eller om han vill få en minnessak ..?
pisanggoreng
mp3-spelare (roligare än rakapparat)
mamamaggan
Håller med netaave. Har två vuxna söner och de har vid " speciella" tillfällen fått klocka, halskedja o s v av den lite mer " extrema" sorten och det används fortfarande.

Annars gjorde jag så när de tog studenten att de fick välja ut vilket finporslin/glas/bestick som de ville ha. Det köpte de närmaste släktingarna . Sedan har vi " fyllt " på när de fyllt år. Mina söner har uppskattat det men det är ju naturligtvis olika.
brittmarie
Vad är det han har läst? Det kan ju finnas något som har anknytning till det han har studerat.
Smycken och "flytta hemifrån saker" har de alltid användning för, även om det kanske inte är alltför populärt precis när de får dem.
Varför inte en verktygslåda? Den kan fyllas med både små handverktyg och större maskiner.
Iza
Han har gått industriprogrammet.
Klocka eller smycken har han aldrid använt.
Verktygslåda kanske så jag får ha mina verktyg ifred.
Caprice
Om han inte redan har en, varför inte en egen TV...?

Coop säljer en liten med inbyggd dvd-spelare för.. 1495 eller 1995:-...
(kommer inte ihåg, det var iaf under 2000:-)

Caprice
Biggan_
En fin tavla kanske?
Det finns glas och karaff med Lasse Åbergs mussemotiv på! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Inga från Närke
Vi har köpt en dammsugare till min sambos systerson, han samlar på saker till då han ska flytta hemifrån som kan bli redan i höst om det går bra. Har sökt till Göteborg och något med idrott.
netaave
Hylsnyckelsats, den håller en mansålder eller två, påstår gubben.
Bettson
Rakapparat är väl inget vidare. En nittonårig kille har ju rakat sig ungefär fem år redan.

Körlektioner.

Fonder på banktill framtida behov.

Flytta hemifrånsaker.

Fast jag skall nog ge min egen studentkille en halskedja.

wub.gif
Hannele
CITAT (netaave @ 24-05-2005, 10:31)
Rakapparat är ju dyra och säkert bra att få men undrar om en kille i den åldern uppskattar det.
Lite sent att köpa rakapparat till en 19-åring. tongue.gif biggrin.gif

CITAT (Bettson @ 24-05-2005, 23:07)
Rakapparat är väl inget vidare. En nittonårig kille har ju rakat sig ungefär fem år redan.
Precis!

Många vill ha lite flytt-hemifrån-grejer; kastruller, tallrikar och sånt.
(Men uppskttas inte heller av alla.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon