Full version: invasion av flygmyror
Nicolina
Äntligen är det varmt och skönt ute nåt jag längtat efter nåt otroligt då kroppen värkr av kylan och de ständiga lågtrycken men jag kan inte gå ut för det är miljarders insekter i luften , det är så fruktansvärt obehagligt. Måste hålla för mun och näsa då jag springer till växthuset som jag ibnte törs öppna vädringsfönstret för då blir det också invaderat. Vad ska jag göra ? spruta insektsmedel på dom ? Jag blir galen mad.gif sad.gif wink.gif Är det nån annan som har samma problem ?
Tacksam för svar
Mvh Nicolina
Gossen Ruda
Håll ut, det är över på någon dag. Sen svärmar nästa art. biggrin.gif Att spruta insektsmedel på flygmyror är som att försöka göra en grop i havet med hjälp av en spann.
Heddas matte
Jag sprang igår på en svärmande art som huserade längs en skogsväg. Man vill liksom hålla andan när man går igenom flockarna. Tur att det inte varar så länge! smile.gif
Gossen Ruda
Jo, nog är det så alltid. Jag tror att man fortfarande inte riktigt vet hur alla myror av en sort bär sig åt att svärma samtidigt i ett visst område men väderleken spelar en stor roll. Svärmande myror brukar inte bitas heller precis som svärmande bin inte sticks. Dom har ju inget bo att försvara.
Nicolina
Har bott här i fem år och aldrig varit med om det här förut , dom har faktiskt hållt på att svärma i flera dagar nu. Nu på kvällskvisten har det lugnt ned sig betydligt. Men å andra sidan är det första året vi inte har myrorna inne i skåpen och på mat bänken. Ja det är väl bara att härda ut
rolleyes.gif biggrin.gif
Mvh Nicolina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon