Full version: Efterlyses Dillpion
Lulle
Hej på Er

Skulle vilja ha tag i /köpa en "klutt" med Dillpion om det är någon som kan/vill sälja en bit rot av en gammal planta. Skulle bli så glad. Har letat med ljus och lykta efter denna och den verkar vara slut överallt. Eller om någon som har tips om vart runt i mälardalen man kan köpa sig en så skulle jag vara tacksamt överlycklig smile.gif .

Tackar på förhand och ha en bra dag i solen och trädgården!

Suss rolleyes.gif
MB1965
***dubbelpost ursäkta - vet inte hur det gick till ****
MB1965
dillpionen finns i plantagens sortiment - har de den inte inne kan de beställa.

mvh
MiKa
Hej Lulle!
Om du är sugen på en liten utflykt till södra Dalarna, så finns det Dillpioner på RUTBO HANDELSTRÄDGÅRD AB i Skogsbo, Jägarstigen 5, Avesta.
Skyltat med "Handelsträdgård" från OKQ8 (syns från riksväg 70) i Skogsbo, som ligger vid avfarten från riksväg 70.
Telefonnr 0226-503 44
Öppet: Mån-Fre 9-18 Lörd 9-14 Sön 10-14 ~Mika~ tongue.gif
guns
Här kan du beställa pioner klicka här
Lulle
Ohhhh tackar så mycket för tipsen.
Har försökt att gå in på länken och det går bra, men inte att registrera sig för beställning. Får nog ta och slå dom en signal i morgon och kolla eller så får jag ta mig till plantagen och beställa en i morgon efter jobbet.

Har fått dille på pioner och hade en kollega som pratade om en och vart så sugen =). Har en rabatt med blandade färger och sorter och det skulle just sitta fint med en Dillpion
rolleyes.gif

Ha en trevlig kväll

Lulle
allena
Vill tipsa om Tradera, där säljs en del plantor och just nu finns det tre auktioner där det säljs dillpion. Lycka till!
Tesa
Blomstergården har...finns även som småplantor till inte alltför hiskeligt pris...de är ju rätt så duuura de där annars..
Linda i Kareby
Verkar som om blomstergårdens dillpioner är slut!
Linda
Heddas matte
bor du någonstans i närheten av mälaröarna, så kan jag tala om att Gustavshill i färentuna har dillpion, för 495 kronor styck. Jag tyckte det var dyrt men de fanns i alla fall! smile.gif
Lulle
Jag har hittat en som säljer en klutt Dillpion på tradera (Tackar för tipset Allena) Ska ge mig på den budgivningen och hoppas att man får den.
Överallt jag ringt så är dessa slut verkar som om alla ska ha en i år och inte är de billiga heller.
Förstår ju det är en vacker blomma.

Tackar för alla tips nu ska jag sitta och hålla tummarna här för att jag får min "dillis"

Ha det gott i helgen och i era trädgårdar.

Suss

PS! Jag hade högsta budet på "dillisen" Glad som en lärka står jag och hoppar uppoch ner Yippiiiii! DS!
allena
Grattis, jag blir jätteglad för din skull!
Tradera kan vara ett riktigt fyndställe även när det gäller blommor av alla de slag. Hoppas den tar sej och du blir nöjd över ditt köp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon