*solis*
Ofta ofta skriver massmedian om människornas utseende,status,hur rika de är,hur deras lyxiga hem ser ut,vilka utbildningar de har etc. etc.

Hur ofta skrivs de om människor som gör saker för andra människor?Vill dessa människor kanske inte tala om sina goda gärningar?

I min närhet är det goaste människorna jag känner till:mina vuxna barn wub.gif

Jag känner flera underbart goda människor genom nätet wub.gif

Så beundrar jag Dalai Lama,Moder Teresia och så klart Jesus wub.gif

Förrut har jag försökt leta just efter GODA NYHETER men det var svårt att hitta.

Jag tror att det måste bara finnas många många människor som gör goda gärningar världen över men tyvärr ta onda gärningar alldeles för mycket plats i nyheter.
*solis*
Som vanligt;ingen vill skriva om goda nyheter och goda människor sad.gif
niklaswik
Jag tror inte att någon människa som någonsin levt har varit fullständigt "god". Däremot finns det ju dom som gör "goda" saker.

Om vi t.ex. säger att det är en god sak att göra något snällt för andra utan att bry sig om att få något tillbaka.

Jag tycker att man även kan vara god mot sig själv och isåfall så är alla goda för det mesta. smile.gif

Att bara tänka på andra kan tyckas snällt och bra men i mitt tycke är det snarare dumt att helt åsidosätta sig själv och sitt eget välmående. wacko.gif
Sulawesii
Martin Luther King, Mandela och Gandhi!
*solis*
Jag tror inte heller att man är rakt genom god.
Vad jag tänker på att det är sällan det står på till.ex. Aftonbladets löpsedel att någon prisas för sin godhet, alttså de goda gärningarnas skull sad.gif
shiva
Mina morföräldrar var genom goda!
Min mamma ÄR god!

Annars tänkte jag Tage Danielsson! Han var nog en god människa.
Ghandi, är väll en högoddsare.
Magnus
Ophelia
Har en kollega/arbetskamrat som är go som gull rolleyes.gif
niklaswik
CITAT (solis @ 24-05-2005, 19:19)
Vad jag tänker på att det är sällan det står på till.ex. Aftonbladets löpsedel att någon prisas för sin godhet, alttså de goda gärningarnas skull sad.gif

Det har du helt rätt i och det är ju egentligen ganska konstigt eftersom riktigt goda gärningar är minst lika ovanliga och "nyhetsvärda" som onda gärningar...
shiva
Jag har skrivit tidigare att jag tror att Ophelia och Amaira har stora hjärtan, och jag tror Dom är ganska "goda", deras inlägg är alltid varma och vettiga.
Magnus
rosita
Det finns faktiskt en förening för människor som gör goda saker för andra: Join Me, tror jag att den heter. Man går med genom att skicka in sitt passfoto och namn och sedan gör man någon god gärning för någon på fredagar, t ex skotta bort snön på grannens uppfart eller hänger en bukett blommor på någons ytterdörr. biggrin.gif
Boxer
CITAT (shiva @ 24-05-2005, 19:26)
Annars tänkte jag Tage Danielsson! Han var nog en god människa.

Håller med wub.gif

Känner flera i min närhet som ligger väldigt högt på skalan. wub.gif
Hannele
CITAT (solis @ 24-05-2005, 18:06)
Som vanligt;ingen vill skriva om goda nyheter och goda människor sad.gif

Ju, jag tänker hela tiden på dem och allt annat trevligt. sleep.gif
*Felix matte*
Det goda sker oftast í det tysta wub.gif

Så kallade "vanliga" människor har inget behov att gå till media om de gör "en god gärning".
Jag är övertygad om att det i varje människa finns något gott och likaså att alla någon gång gör något gott för en medmänniska. wub.gif

Men... jag skulle välkomna om media varje dag hade minst en Glad nyhet biggrin.gif
Boxer
CITAT (Felix matte @ 24-05-2005, 21:45)
Men... jag skulle välkomna om media varje dag hade minst en Glad nyhet biggrin.gif

Därför tittar jag mycket hellre och oftare på Landet runt än T.ex. Rapport.
netaave
Min svärmor! Tyvärr död nu.
*Felix matte*
CITAT (Boxer @ 24-05-2005, 21:57)
CITAT (Felix matte @ 24-05-2005, 21:45)

Därför tittar jag mycket hellre och oftare på Landet runt än T.ex. Rapport.

Landet runt måste man ju se...jag tittar också på reprisen. biggrin.gif
Hannele
CITAT (Felix matte @ 24-05-2005, 22:25)
Landet runt måste man ju se...jag tittar också på reprisen. biggrin.gif

Ja, Landet runt missar vi inte! rolleyes.gif
Ophelia
CITAT (shiva @ 24-05-2005, 20:41)
Jag har skrivit tidigare att jag tror att Ophelia och Amaira har stora hjärtan, och jag tror Dom är ganska "goda", deras inlägg är alltid varma och vettiga.
Magnus

Nämen tack så mycket. Nu sitter jag och rodnar av berömmet smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon