Full version: Nyplanterad ros
Sagosessa
Har för någon vecka sedan planterat 4 rosor.

2 st gula Lucia på var sin sida om entréverandan,
samt 2 st vita Little White Pet i rabatt till höger om verandan.

När kan jag räkna med att dessa blommar? Blir det någon enstaka blomma redan i år? Eller måste jag lugna mig till nästa år?
Hur snabbt växer rosor?

*otåliga Jessica* wub.gif
stina
Jag är ingen rosexpert, men jag har planterat ett 20-tal rosor de senaste 2 åren. ALLA har blommat första året om än i lite varierande mängd rolleyes.gif

/Stina
Sagosessa
Ahå! Tack Stina för de orden. De värmer en otåligs hjärta wub.gif

I dagsläget är det ju bara några pinnar som sticker upp ur jorden, så jag har lite svårt att se blommor framför mig ... Där jag beskar rosorna har det börjat komma bladämnen iaf rolleyes.gif

Little White Pet har faktiskt "utfällda" blad redan biggrin.gif men den beskar jag inte på samma hårda vis som Lucian ... *kanske jag borde?*
kerstin z5-6
husdjuret kommer att flöda av blomst snart o lussebullen med laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hälsar K
Sagosessa
Ja tänk om man ändå hade den energi som bor i varje planta laugh.gif Det skulle göra även den tråkigaste dag lite lättare.

[QUOTE]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon